ناشنوایان در شبکه مستند صاحب برنامه شدند

ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند از طراحی بسته تصویری ویژه‌ای برای ناشنوایان و کم شنوایان در شبکه مستند خبر داد.

در همین راستا « ترنج » نخستین مجموعه این بسته تصویری است و در ایام نوروز پخش می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیما از ابتدای مسئولیت خود، همواره بر عدالت گستری و هویت محوری شبکه‌ها تاکید کرده است. جبلی همچنین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در همان روزهای آغازین مسئولیتش، از توجه به اقشار خاص جامعه همچون معلولان و ناشنوایان و تولید برنامه برای آنها خبر داده بود. 

 بر این اساس به منظور افزایش سهم دسترسی افراد کم توان به تولیدات تلویزیونی و برقراری عدالت رسانه ای، تصمیم گرفته شد ظرفیت‌هایی برای هموطنان ناشنوا و کم شنوا ایجاد شود. بسته تصویری ترنج هم با این هدف در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گفته ناصری، در این بسته تصویری ، تعدادی از بهترین مستند‌های تولید شده، برای بهره برداری شهروندان کم شنوا و ناشنوا مناسب سازی شده و در ایام نوروز به صورت روزانه در ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش خواهند شد.

ناشنوایان در شبکه مستند صاحب برنامه شدند

به گفته ناصری مدیر تولید شبکه مستند مجموعه «ترنج» با توجه به تنوع بصری و موقعیت‌های متنوعی که گروه تولید در آن قرار گرفتند، برای هموطنان ناشنوا و کم شنوای ما هم جذاب خواهد بود.

بسته تصویری ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در جدول پخش نوروزی شبکه مستند قرار گرفته و از ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۱۶ پخش می‌شود.