روایت «سلام فرمانده» از ارادت دهه نودی‌ها

ابوذر روحی ذاکر اهل‌بیت (ع) و خواننده نماهنگ «سلام فرمانده» که طی روزهای اخیر با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شده، با اشاره به واکنش‌هایی که طی روزهای اخیر پس از پخش این اثر در شبکه‌های تلویزیونی سیما به ویژه برنامه‌های تحویل سال نو پیش روی مخاطبان قرار گرفته، توضیح داد: خوشبختانه از روزی که این نماهنگ در اختیار مخاطبان قرار گرفت با واکنش‌های بسیار خوبی از سوی مردم شریف ایران عزیز روبه‌رو شدیم که جا دارد از همه آن‌ها به واسطه این حمایت و همدلی، قدردانی ویژه‌ای داشته باشم که هدیه گروه اجرایی این نماهنگ به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) مورد توجه‌شان قرار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح برخی از انتقادات درباره ترانه این اثر موسیقایی که گفته می‌شود، متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان نیست هم گفت: من در این موردی که شما می‌گویید هنوز چیزی نشنیده‌ام، اما در همین چند روز تعدادی از دوستان منتقد نکاتی از جمله اینکه چرا سلام اعضای گروه سرود نظامی است؟ را مطرح کرده‌اند که باید بگویم گروه اجرایی به هیچ وجه قصدی برای بی‌احترامی نداشته و آنچه انجام گرفته، از نیت قلبی بوده که فقط به عشق حضرت مهدی (عج) را انجام گرفته که امیدوارم در آینده نیز ادامه داشته باشد.

خواننده کلیپ «سلام فرمانده» که در این روزها به «نخستین کلیپ قرن» نیز شهرت یافته، در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: آنچه در این کلیپ پیش روی مخاطبان قرار گرفته، عرض ارادتی به پیشگاه حضرت مهدی (عج) از طرف دهه نودی هاست که اصلاً هم قرار نبود و نیست آن را وارد فضای سیاسی کنیم. این کلیپ عرض ارادتی از سوی نوجوانانی است که اساساً فکر می‌کنم محتوای ترانه آن هم از زبان همین کودکان و نوجوانان است که اصلاً تصور نمی‌کردیم کار به اینجا برسد که شاهد این همه استقبال باشیم.

روایت «سلام فرمانده» از ارادت دهه نودی‌ها

روحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: استقبال دلگرم‌کننده‌ای که از کلیپ «سلام فرمانده» صورت گرفت، نشان داد که می‌توان در شهرهای کوچک هم با امکانات بسیار کم دست به کارهای بزرگی است که نیاز آن‌چنانی هم به رسانه و شبکه و اینها نیست. شرایطی که وقتی به واسطه پخش در شبکه باران استان گیلان در ساعت منتهی به تحویل سال در شبکه‌های مهم رسانه ملی و سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت گسترده‌ای روی آنتن رفت برای ما باعث افتخار بود. کما اینکه تعدادی از شبکه‌های برون مرزی نیز این موزیک ویدئو را به صورت زیرنویس در آورده و آن را پخش کردند.

این مداح اهل بیت (ع) که با همراهی دو گروه ۳۱۳ نفره از استان‌های گیلان و قم ترانه «سلام فرمانده» را تولید کرده‌اند، گفت: ما در حوزه فعالیتی خودمان چشم‌اندازی داشتیم که بتوانیم در هر استانی یک گروه ۳۱۳ نفره سرود داشته باشیم. اما وقتی این سرود در قالب کشوری خود پخش شد از بسیاری از استان‌ها فراخوان داشتیم که بخواهند در پروژه‌های مختلف با ما همکاری کنند. شرایطی که امیدوارم به برکت نام حضرت مهدی (عج) دل حضرت آقا را شاد کند.

نماهنگ «سلام فرمانده» به تهیه کنندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید نعیمی، شعر سید مهدی بنی هاشمی، موسیقی و تنظیم مهیار طالبی، کارگردانی مهران به نهاد، نوای ابوذر روحی با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان توسط گروه سرود «ماح (ملت امام حسین)» متشکل از گروه‌های ۳۱۳ نفره ای از استان‌های قم و گیلان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.