فیلم سینمایی‌های کمدی و ایرانی که باید ببینید

قطعا ژانر کمدی یکی از محبوب ترین ژانر ها در میان مخاطبان و علاقه مندان به سینما می باشد. ژانری که موجب جلب مخاطبان برای تماشای فیلم می باشد تا بتوانند لحظات به یاد ماندنی را با تماشای فیلم کمدی رقم زنند. معمولا فیلم ها و سریال های کمدی از بهترین و جذاب ترین ژانر ها می باشند که می توانند در مدت زمان مشخصی لبخند را روی لب مخاطبان خود بیاورند. در اغلب کشور های جهان تهیه کنندگان برای تولید یک فیلم موارد زیادی را در نظر می گیرند از جمله چرخه تولید و بازگشت سریع تر سرمایه شان. به همین خاطر ترجیح می دهند تمرکز شان را بر روی تولید فیلم هایی قرار دهند که مخاطبان به آنان علاقه مند هستند.​

قطعا از سال 1360 تا به الان، فیلم های کمدی زیادی در سینما و تلویزیون پخش شده است که محبوبیت زیادی بین مخاطبان داشته اند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بهترین فیلم های کمدی سینمایی ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم تا زمانی که به پردیس سینمایی کوروش می روید و یا هر سینمای دیگری، لذت تماشای این دسته از فیلم ها را از دست ندهید.

در سال های اخیر با وجود بیماری کرونا و جهش یافته شدن آن، اکثر سینما ها بسته شد. همین امر نیز موجب اکران آنلاین برخی از فیلم ها در سینمای خانگی شد. البته لذت تماشای فیلم های کمدی در سالن سینما قطعا بیشتر از سینمای خانگی است؛ اما در سال های گذشته شرایط به گونه ای بود که افراد برای حفاظت از سلامتی شان باید در خانه می ماندند. با اینکه این بیماری ناشناخته می توانست به عنوان سدی برای تولید و پخش فیلم های سینمایی باشد؛ اما تهیه کنندگان و تولیدکنندگان این نوع فیلم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به کار شان ادامه دادند و آثاری را خلق کردند که توانست در آن دوران محبوبیت زیادی را به دست آورد.

لیستی از بهترین فیلم های کمدی سینمایی

همانطور که گفتیم، فیلم های سینمایی کمدی از محبوب ترین فیلم ها می باشند که علاقه مندان بسیار زیادی دارند. در سال های اخیر فیلم های کمدی متنوع و مختلفی اکران و منتشر شد که ممکن است شما برخی از آنها را تماشا نکرده باشید. به همین  خاطر ما در این بخش به معرفی بهترین فیلم های کمدی سینمایی می پردازیم تا شما عزیزان لذت تماشای آن را از دست ندهید.

فیلم سینمایی سگ بند

یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی که در سال 1400 اکران و منتشر شد، فیلم سگ بند می باشد. این فیلم در ژانر کمدی و اجتماعی به کارگردانی مهران احمدی تولید شد. این فیلم به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی می باشد. در فیلم سینمایی سگ بند هنرمندانی اعم از امیر جعفری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهرام افشاری، بهاره کیان افشار، علی تقی پور، ناهید مسلمی، سعید امیر سلیمانی، میرطاهر مظلوهی، سیامک صفری، امین فصیح، مرحوم عزت الله مهرآوران، مهران احدی و... نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی مطرب

یکی دیگر از محبوب ترین و پر فروش ترین فیلم های سینمایی کمدی، فیلم مطرب می باشد. این فیلم در سال 1398 تولید و اکران شده است. این فیلم ایرانی سر تا سر خنده به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی است. ژانر این فیلم کمدی و عاشقانه است و توانست رکورد پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را رقم زند. هنرمندانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند، اعم از پرویز پرستویی، محسن کیایی، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم، الناز شاکردوست، عایشه گل جوشکن و... می باشند.

خلاصه داستان این فیلم تماشایی درباره خواننده کاباره ای است که نام آن ابراهیم خوش لحن می باشد. با وقوع انقلاب در سال 1357 این دسته از خواننده ها از صحنه خارج شدند و چون محبوبیت زیادی نداشتند نمی توانستند خواننده لس آنجلسی شوند. ابراهیم نیز جز این دسته از خواننده ها می باشد که با گذشت زمان در حسرت اجرای دوباره بر روی صحنه می ماند.

فیلم سینمایی شادروان

یکی دیگر از فیلم های سینمایی محبوب و پرفروش در سال 1400 می باشد که در ژانر های کمدی و خانوادگی منتشر شده است.فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی و محصول کشور ایران می باشد. تهیه کننده این فیلم عباس نادران است. فیلم سینمایی شادروان دومین اثر حسین نمازی است که در ژانر کمدی اکران شده است. این فیلم از آنجایی که در اسفند ماه سال 1400 اکران شده است، توانسته در اکران نوروزی رده سوم پر فروش ترین فیلم های نوروزی را به خود اختصاص دهد. البته از آنجایی که علاقه مندان به تماشای فیلم های کمدی بیشتر هستند، قطعا این فیلم فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

فیلم سینمایی‌های کمدی و ایرانی که باید ببینید

در این فیلم سینمایی بازیگرانی همچون سینا مهراد، رضا رویگری، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، بهرام ابراهیمی و... نقش آفرینی کرده اند. این فیلم جذاب و بامزه درباره دردسر هایی است که پس از فوت ناگهانی پدر یک خانواده، رخ می دهد. این خانواده در حاشیه های شهر زندگی می کنند و درآمدی جز فروش سبزی ندارند. حال که پدرشان فوت کرده است، داستان آنها تغییر کرده و دردسر های جدیدی را تجربه می کنند.