اعلام جزئیات ویژه برنامه عید فطر برنامه «دعوت»

تهیه‌کننده برنامه دعوت گفت: هر برنامه تجربه متفاوت خود را دارد، حتی اگر چند برنامه از نظر ساختاری شبیه هم باشند، اما زمان و مکان آن در ایجاد تفاوت و تجربه‌های جدید موثر است. از این رو، برنامه امسال دعوت هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته  احسان نیلی امسال مهمان های برنامه مان را براساس روایت کتاب‌ها انتخاب می‌کردیم. با اینکه تجربه جدیدی را پشت سر گذاشتیم، اما بازخورد‌ها نسبت به شمایل و ساختار برنامه نشان می‌دهد که بازگو کردن روایت کتاب ها، بین مردم خوب جا افتاده است.

وی می گوید؛ در برنامه « دعوت »  داستان سی و دو کتاب را روایت می‌کنیم، در یک روز به ۳ کتاب پرداختیم. هر سه داستانی شبیه به بهم داشتند. در یک نقطه جغرافیایی یعنی در جبهه کردستان روایت می‌شدند و نویسنده هر سه کتاب هم یک نفر بود.

نیلی معتقد است که برنامه امسال دعوت از فضا‌های زرد و صرفا دنیای مجازی فاصله گرفته و قصه هایش را مستندگونه پرورش داده است.

اعلام جزئیات ویژه برنامه عید فطر برنامه «دعوت»

به گفته وی  تمام این قصه‌ها واقعیت داشت و اگر موضوعی هر چند جذاب به ما پیشنهاد ‌می‌شد ، اما کتابی در آن حوزه نداشتیم طبیعتا آن موضوع را نمی‌پذیرفتیم. خودمان را مقید کردیم تا قصه‌ها صرفا از کتاب‌ها انتخاب شوند.

نیلی درباره  تدارک برنامه دعوت برای عید فطر گفت: با توجه به اینکه ما باید ۳۰ قسمت برنامه تولید و پخش کنیم، اگر ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه باشد، طبیعتا برنامه روز پایانی همان برنامه روز سی ام است. پایان برنامه را هم در  ساختار و چارچوب کتاب طراحی و برنامه ریزی کردیم. البته شاید فضا را کمی عیدانه‌تر کنیم؛ بنابراین اگر روز سی‌ام عید نباشد، برنامه در فضای اصلی خود پیش خواهد رفت.