ساخت ۲ پلاتوی تئاتر در خرمشهر و آبادان

رضا مردانی دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر « فتح خرمشهر » درباره وضعیت برگزاری این دوره از جشنواره گفت: اجراهای جشنواره از روز ۳۰ اردیبهشت شروع شده و هر روز یک اثر در بخش صحنه‌ای و یک اثر در بخش خیابانی به صحنه می‌روند.

وی درباره بازخورد مردم خرمشهر به اجراهای جشنواره بیست و چهارم، اظهار کرد: خوشبختانه مخاطبان هم از کیفیت آثار راضی هستند و هم از اجرای آن‌ها استقبال کرده‌اند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر «فتح خرمشهر» درباره اینکه این جشنواره محدود به اجرای آثاری از یک منطقه شده است، تأکید کرد: در این جشنواره تنها ۱ اثر صحنه‌ای و ۱ اثر خیابانی از خرمشهر حضور دارد و ما میزبان آثار نمایشی از ۱۰ استان دیگر هم هستیم.

مردانی درباره برنامه‌ریزی برای حمایت از آثار شرکت کننده در جشنواره برای اجرای عمومی، یادآور شد: قرار است داوران جشنواره ۲ اثر صحنه‌ای و ۲ اثر خیابانی را برای حمایت و شرکت در جشنواره، به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی کنند. باید با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکره کنیم تا شرایط را برای حمایت از اجرای عمومی آثار جشنواره، فراهم کنیم.

ساخت ۲ پلاتوی تئاتر در خرمشهر و آبادان

وی در پایان درباره وضعیت سالن‌های تئاتر خرمشهر و آبادان تصریح کرد: انتظار می‌رود بخش خصوصی برای ساخت پلاتوهای تئاتر در این شهرها ورود کند. امسال منطقه آزاد اروند بودجه ساخت ۲ پلاتوی تئاتر در شهرهای خرمشهر و آبادان را تصویب کرد و قرار است تجهیز سالن‌ها نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.