سینماگرانی که بیشترین کتاب‌ها را نوشته‌اند

نوشتن راهی برای انتقال تجارب افراد در گروه‌های مختلف هنری بوده است، میل به نوشتن باعث شده تا تعدادی از سینماگران کشور کتاب خود را در حوزه تخصصی فعالیتشان به چاپ برسانند.

** نرگس آبیار یکی از پرکارترین سینماگران ایرانی در حوزه نشر کتاب است. آبیار تاکنون بیش از ۲۶ مجموعه داستان، رمان و کتاب شعر منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نه شب بود و نه روز، روزی روزگاری، چشم سوم اشاره کرد.

** رضا فیاضی بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون کشور هم به شکلی جدی علاقمند به نگارش و مطالعه است.  او تاکنون کتاب‌های بانوی نیلوفر، بچه‌های آسیا آباد، ت مثل تئاتر، بازیگر، الو اینجا پدری به قتل رسیده است و روایت‌های زنانه را منتشر کرده است. 

سینماگرانی که بیشترین کتاب‌ها را نوشته‌اند

** کیکاوس یاکیده بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور هم که حضور فعالی نیز در دوبله دارد، تاکنون ۷ کتاب را منتشر کرده است. یاکیده تاکنون مجموعه شعربانو و آخرین کولی سایه فروش را در سال ۸۱، مجموعه داستان کوچه بابل را در سال ۸۲، مجموعه شعر پیراهن تنگ یک خواب بلند را در سال ۸۶، سایه در میان دری نیمه گشوده را در سال ۹۳ و به او که شما نمی‌شناسیدش را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.