در اکران «مجبوریم» متأسفانه سانس‌دزدی می‌‌شود

بهمن فرمان ‌آرا به بهانه بازی در فیلم « مجبوریم » تازه‌ترین ساخته رضادُرمیشیان در گفت وگو باروزنامه شرق گفت: وقتی «مجبوریم» را نگاه می‌کنید،متوجه نگاه تازه و متفاوت فیلم‌سازش می‌شوید.

درمیشیان خاستگاه اجتماعی متفاوتی دارد، اما نگاه اجتماعی‌اش بسیار درگیرکننده و تکان‌دهنده است.وقتی « لانتوری » را تماشا می‌کردم این موضوع برایم پررنگ‌تر شد و نگاهش برایم جالب بود که حتی زمانی که می‌خواهند یک نفر را که مرتکب اسیدپاشی شده،مجازات و عدالت را رعایت کنند،باز می‌بینیم که همین عدالت ناخوشایند اجرا می‌شود. رضا درمیشیان سن زیادی ندارد،اما به دنبال چنین موضوعاتی است و این مسائل دقیقا برشی از اجتماعی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

‌‎‌‎کارگردان فیلم «خانه‌ای روی آب» درباره شیوه اکران«مجبوریم»گفت: در اکران محبوریم متأسفانه در کمال سکوت،سانس‌دزدی می‌شود! به این معنی که اگر شش سانس برای فیلم در سینمایی وجود داشته باشد،می‌بینید که در سانس مرده سینما که عملا مخاطبی ندارد، فیلم را نمایش می‌دهند و سانس‌های پرمخاطب در ساعات بهتر را به فیلم‌های دیگری اختصاص می‌دهند.زمان نمایش «دلم می‌خواد»هم همین اتفاق برای من رخ داد.یک بار سر اکران فیلم، با سینمایی تماس گرفتم که چهار سالن داشت و دو فیلم نمایش می‌دادند،طبیعی بود که هر فیلم باید 12 سانس می‌داشت، اما فقط یک سانس ۱۱-۱ را به «دلم می‌خواد» اختصاص می‌دادند و ۲۳ سانس دیگر به فیلم کمدی دیگری می‌رسید. زمانی هم که به پخش‌کننده زنگ زدم و علت را جویا شدم پاسخشان این بود که سانس‌های سینما دست ما نیست! در حالی که سینماها یا مال خودشان است یا در کرایه خودشان یا دقیقا دست خودشان است. متأسفانه الان درباره فیلم رضا هم این مورد صدق می‌کند.

در اکران «مجبوریم» متأسفانه سانس‌دزدی می‌‌شود

‌‎‌‎فرمان‌آرا درباره موضوع «مجبوریم» گفت: کشورمان با ثروت بسیار، بی‌نهایت کارتن‌خواب در سطح شهر دارد و باید درباره آنها صحبت کرد و اینکه یک نفر کارخانه بچه‌سازی می‌شود و بچه‌ای را تا 9 ماه در رحم حمل می‌کند و با تمام گرفتاری و بیماری به محض به‌دنیا‌آمدن بچه، آن را می‌فروشد که خرج سال آینده‌اش را تأمین کند، هرطور به این موضوع نگاه کنیم، مسئله حادی است، به‌ویژه در اجتماعی که حداقلش باید اخلاقی باشد که این از بی‌اخلاق‌ترین کارهایی است که فردی درمورد یک زن می‌تواند انجام بدهد.