ثبت‌نام متقاضیان حج 1401 ادامه دارد!

امروز روند اعزام زائران به خانه خدا به صورت رسمی آغاز شد و قرار است تا ۲۲ روز دیگر اعزام همه زائران حج تمتع انجام شود.

با این وجود، با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع، دارندگان فیش حج تا هشتم آبان‌ماه هم برای ثبت‌نام در ظرفیت باقی‌مانده برخی کاروان‌های سال جاری فراخوانده شدند.

این امر در حالی است که ثبت‌نام از متقاضیان حج تمتع از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و در مرحله نخست، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که دارندگان فیش حج تا ۲۲ تیر۱۳۸۶ به قبل که متولد ۱۰ خرداد ۱۳۳۶ به بعد هستند، امکان ثبت‌نام در حج تمتع سال جاری را دارند. اما پس از مدتی با توجه به خالی‌بودن ظرفیت کاروان‌ها، دارندگان فیش حج تمتع تا ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ به قبل نیز فراخوانده شدند.

در روزهای گذشته نیز با توجه به خالی بودن ظرفیت برخی از کاروان‌ها البته به صورت محدود، در برخی استان‌ها از دارندگان فیش حج تا هشتم آبان‌ماه ۱۳۸۶ به قبل هم که شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۱ را دارند، دعوت شد تا در ظرفیت باقی‌مانده ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام متقاضیان حج 1401 ادامه دارد!

با وجود اینکه روند اعزام زائران خارجی آغاز شده است و عربستان میزبان زائران کشورهای مختلف است، اما روند ثبت‌نام زائران ساکن عربستان، روز گذشته به اتمام رسید که ۳۹۰ هزار نفر متقاضی تشرف به حج تمتع امسال بودند. این امر در حالی است که سهمیه عربستان ۱۵۰ هزار نفر است. بر همین اساس، مسؤولان وزارت حج عربستان اعلام کرده‌اند که قرعه‌کشی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اسامی برگزیدگان بزودی اعلام می‌شود.

امسال حدود ۴۰ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که با توجه به افزایش هزینه‌ها از سوی عربستان،هزینه حج تمتع سال جاری به ۴۵ میلیون تومان رسیده است.