معرفی فیلم؛ «مرد شمالی» در پی انتقام

فیلم سینمایی «مرد شمالی» (The Northman) محصول 2022 آمریکا، فیلمی عظیم و پرهزینه است که به کارگردانی رابرت اگرز فیلم ساز جوان آمریکایی ساخته شده است. فیلم نامه این اثر را اگرز همراه با سیون نویسنده و شاعر ایسلندی نوشته که در سال گذشته، «بره» محصول تحسین‌شده سینمای ایسلند را نیز نوشته بود.

«مرد شمالی» ماجرای اساطیری «آملث» را به تصویر می‌کشد. شخصیتی افسانه‌ای که الهام‌بخش ویلیام شکسپیر در خلق اثر جاویدان «هملت» بود. «آملث» ولیعهد جوان وایکینگ است که در همان ابتدای فیلم، به قتل رسیدن پدرش را می‌بیند و به لطایف‌الحیل از چنگ نیروهای قاتل که عموی خودش است، می‌گریزد. او در ادامه به شخصیتی سراسر خشم تبدیل می‌شود که تنها هدف زندگی‌اش قصاص قاتل پدرش است.

الکساندر اسکارشگارد بازیگر سوئدی نقش اول فیلم را ایفا می‌کند و ایتان هاوک، نیکول کیدمن، آنیا تیلور جوی و ویلم دفو از دیگر چهره‌های شاخص این فیلم پرستاره‌اند.«مرد شمالی» محصولی اکشن و حماسی، با مایه‌های فانتزی و اساطیری است که از نظر حال‌وهوا، بی‌شباهت به « بازی تاج‌وتخت » نیست. این اثر قصه‌ای در ابتدا به ظاهر قابل پیش‌بینی را روایت می‌کند، اما در ادامه از محصولات مشابه، متفاوت می‌شود. 

فیلم جدید رابرت اگرز با نمایش عریان بدویت حاکم بر جامعه آن زمان اروپا، اثری خشن و سراسر مناسب سنین بزرگ سال است.

معرفی فیلم؛ «مرد شمالی» در پی انتقام

 قصه بسیار پرکشش و قاب‌های تماشایی نیز از دیگر نقاط قوت «مرد شمالی» محسوب می‌شود.امتیاز 7.3 آی‌ام‌دی‌بی و نمره 82 متاکریتیک، همزمان محبوب میان تماشاگران و منتقدان است. این فیلم در فیلیمو، نماوا، تلوبیون پلاس و سایت‌های دانلود در دسترس قرار دارد.