فیلم «مرد بازنده » بود اما مهدویان « مرد برنده» است

غلامعلی جعفرزاده‌ جانباز جنگ تحمیلی و نماینده مردم رشت در  دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در مورد فیلم سینمایی « مرد بازنده » نوشت:

فرصتی دست داد تا سینمایی «مرد بازنده» محمد حسین مهدویان را ببینم. در ابتدای این نوشتار بگویم که فیلم خوبی بود. منظور من از فیلم خوب، محتوا و حرفی است که این فیلم می‌زند. قطعا من نمی‌توانم سینمایی نظر بدهم چون در این زمینه تخصصی ندارم و امیدوارم ایران به مرحله‌ای برسد که همگان در مورد تخصصی که دارند حرف بزنند که قطعا اگر آن روز بیاید کشورمان گلستان می‌شود.

مرد بازنده را اما من به خاطر این دوست داشتم که دست روی مشکلاتی گذاشته است که در سینما و تلویزیون به آن اشاره نمی‌شود و اگر هم می‌شود خیلی پررنگ نیست.

فیلم «مرد بازنده » بود اما مهدویان « مرد برنده» است

اشاره به آقازاده‌ها، نشان از شجاعت محمد حسین مهدویان دارد. همه ما خوب می‌‎دانیم که آقازادگی تبدیل به یک آفت بزرگ در کشور شده است.

آقازاده‌ها از کودکی یادگرفته‌اند که با دیگر افراد جامعه فرق دارند و می‌توانند از راه‌هایی استفاده کنند که دیگران حق استفاده از آن را ندارند. آنها یاد می‌گیرند با رانت می‌شود به همه جا رسید و مسیری که دگیران باید برای رسیدن به انتهای آن سال‌ها تلاش کنند، آقازاده‌ها یک شبه می‌روند.

اگر مسئولان کشور و لشگری اگر از همان روز اول رسیدن به قدرت به فرزندان خود آموزش دهند که شغل آنها هیچ مزیتی نسبت به دیگر افراد ندارد ما به زودی شاهد ریشه کن شدن آقازادگی در کشور خواهیم بود. این روزها فرزندان مدیران میانی کشور نیز به واسطه پدران خود را آقازاده می‌دانند در حالی که در سال‌های دور آقازادگی کلمه محترمی در میان ما ایرانیان بود.

این آقازاده‌ها به واسطه نفوذ پدر و البته این روزها پدر زن، اگر روزی مورد بازخواست هم قرار بگیرند، متاسفانه با فشار سعی می‌کنند مسیر عدالت را تغییر دهند. جمله معروف "نمی‌دانی که چقدر به من زنگ می‌زنند یا چه فشاری را تحمل می‌کنم" جمله معروفی است که در بررسی پرونده آقازاده‌ها شنیده می‌شود.

متاسفانه شرایط به سمتی رفته است که شایسته سالاری جای خود را به فامیل‌بازی و روزمه‌هایی که از بار علمی خالی هستند و به جای آن به پیاده روی اربعین می‌بالند. پیاده روی اربعین یک افتخار بزرگ است اما نباید به عنوان رزومه کاری به آن اشاره شود.

القصه که باید از محمد حسین مهدویان تشکر کرد که دست روی موضوعی گذاشته است که حسابی مردم را آزار می‌دهد. مردمی که هزینه شعار مسئولان کشور را می‌دهد و فرزندان مسئولان بدون توجه به آن شعارها در بهترین شرایط در ایران یا فرنگ زندگی می‌کنند.

نام فیلم مهدویان مرد بازنده بود اما قطعا او با فیلمی که ساخته است، مرد برنده است.