همکاری حاتمی‌کیا و رضوی برای «موسی کلیم‌الله»

« موسی کلیم‌الله » نام یکی از دو پروژه الف ویژه تلویزیون است که این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. نویسنده و کارگردان در حال بازنویسی فیلم نامه است و گروه‌های پشت صحنه تولید نیز دکور و وسایل صحنه را می‌سازند تا فیلم برداری پروژه آغاز شود؛ پروژه‌ای که به روایت روزنامه جام جم، سریالی طولانی خواهد بود و بیش از 70 قسمت خواهد داشت. اتفاق ویژه «موسی کلیم‌االله» اما همکاری دو تن از فیلم سازان مؤلف دهه‌های اخیر سینمای ایران است که پس از مدتی دست به تولید یک سریال تلویزیونی زده‌اند.

ابراهیم پس از «خروج»

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان 60 ساله «موسی کلیم‌الله» پس از ساخت 20 فیلم در حدود 35 سال، یک بار دیگر به سریال‌سازی رو آورده؛ در حالی که تجربه‌های گذشته او در کارگردانی سریال‌های تلویزیونی، به نتایج متفاوتی رسید و نسبت به تجربه اخیر، فضا و اتمسفری کاملا متفاوت داشت. «خاک سرخ» بسیار مورد توجه قرار گرفت، پربیننده شد و در تاریخ محصولات دفاع مقدسی جایگاهی ویژه یافت، اما «حلقه سبز» با تمام ارزش‌هایی که داشت، به اندازه تجربه قبلی، دیده نشد که شاید بازپخش نشدن آن در سال‌های اخیر هم نشان از همین امر دارد. او در سال‌های اخیر مسیر خود را در سینما تغییر داد و آثاری با پروداکشن بزرگ و اکشن ساخت، اما شیوع کرونا و شاید هم استقبال نه‌چندان زیاد از «خروج» آخرین ساخته او، باعث شد به سمت تلویزیون برود.

هم‌پیمانی حاتمی‌کیا و رضوی برای «موسی کلیم‌الله»

بازگشت رضوی به عرصه تصویر

در روزهای گذشته و با تغییر تهیه‌کننده «موسی کلیم‌الله»، چهره‌ای در کنار حاتمی‌کیا قرار گرفته که به عنوان یک تهیه‌کننده مؤلف در سینما شناخته می‌شود. سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده 41 ساله سینما که در سال‌های اخیر، رفت‌وآمدی به دنیای سیاست داشت، با تولید سریال ابراهیم حاتمی‌کیا، پس از چهار سال به عرصه تولید محصولات تصویری بازگشته و برای نخستین بار با کارگردان مؤلف سینما همکاری کرده است. او در کارنامه خود آثاری چون دو قسمت «ماجرای نیمروز»، «دارکوب»، «درباره الی» و «سیانور» دارد که جملگی مورد توجه همزمان منتقدان و تماشاگران بوده‌اند. او در تلویزیون نیز سریال‌های شاخص و خوش‌ساختی کار کرده که از جمله آن می‌توان به «پرده نشین» و «نفس گرم» اشاره کرد. حال باید حداقل 2-3 سال صبر کرد و دید اولین همکاری ابراهیم حاتمی‌کیا و سیدمحمود رضوی کارگردان و تهیه‌کننده مؤلف سینمای ایران در پروژه‌ای بسیار پرهزینه و عظیم که چندین سال به طول خواهد انجامید، چه خواهد بود؟

کریم بابایی