بخشی از «بی چرا زندگان»؛ دنیای واقعی یک خبرنگار است

یلدا عباسی بازیگر نمایش « بی چرا زندگان » که این روزها به کارگردانی الهام شعبانی در تالار قشقایی روی صحنه است درباره حضورش در این اثر نمایشی گفت: در نمایش «بی چرا زندگان» در نقش رزیتا فلاحی خبرنگاری که بعد از یک حادثه در بیمارستان روانی بستری شده است، بازی می‌کنم که دچار بیماری زبان‌پریشی و صدابیزاری است.

وی درباره اینکه برای بازی در نقش فردی با اختلالات روانی چه تحقیقات و تمرین‌هایی لازم بود، اظهار کرد: درباره این موضوع تحقیقات زیادی انجام دادم، البته لیلی عاج هم که نویسنده «بی چرا زندگان» است نیز درباره یک خبرنگار اطلاعاتی داشت که بسیار شبیه به این کاراکتر بود.

عباسی ادامه داد: بخشی از آنچه در این اثر نشان داده می‌شود مربوط به اتفاقی است که در دنیای واقعی برای خبرنگار روی داده است البته مواردی هم به نمایش اضافه شد که از جمله آن زبان‌پریشی و صدابیزاری خبرنگار است. در حقیقت کاراکتر این اثر بعد از حادثه پرت شدن به پایین، دچار ضربه مغزی می‌شود که اختلالاتی برایش به همراه دارد.

وی تصریح کرد: بحث‌های مربوط به تیترهای خبر همه داستان‌های مستندی است که نویسنده به نگارش در آورده است و من سعی می‌کردم نقطه ارتباط و اتصالشان را با هم پیدا کنم که در هر کدام از این رویدادها، چه اتفاقی در زندگی شخصی کاراکتر نمایش باعث تیتر شدن آن شده است.

بازیگر نمایش «کمیته نان» افزود: در این اثر نشان داده می‌شود که تمام دنیای خبرنگاری و حوادث نویسی که با تحقیقات همراه است، چقدر می‌تواند در زندگی شخصی کاراکتر نمایش چالش ایجاد کند. بیشتر از هر چیز در تولید این اثر به تاثیر انرژی کلمات در زندگی افراد توجه شده است. در «بی چرا زندگان» به اینکه چه چیزی را در چه زمانی می‌گوییم و اینکه چقدر می‌توانیم با کلمات در زندگی افراد تاثیرگذار باشیم، پرداخته شده است.

بخشی از «بی چرا زندگان»؛ دنیای واقعی یک خبرنگار است

 

عباسی درباره ویژگی‌ها و جذابیت‌های این نقش تصریح کرد: بازی در این نقش برایم بسیار جذاب بود چراکه تاکنون مشابه آن را بازی نکرده بودم. این نقش از روز اول پیشنهاد برایم بسیار سخت، پرچالش و در عین حال جذاب بود چراکه در دیالوگ گفتن و بیان کاراکتر، هم سختی‌ها و هم جذابیت‌هایی به همراه داشت.

وی درباره همکاری با الهام شعبانی و لیلی عاج بیان کرد: پیش از این در نمایش‌های «خواب زمستانی» و «کمیته نان» با لیلی عاج در سمت نویسنده و کارگردان همکاری داشته‌ام که الهام شعبانی در آن اثر نقش مقابل من را بازی می‌کرد از این رو دیدگاه ما به هم نزدیک بود و تصمیم گرفتم در «بی چرا زندگان» نیز با این افراد همکاری کنم.

این بازیگر تئاتر در پایان درباره ارتباط و بازخورد مخاطب با نمایش گفت: اگرچه تبلیغات این اثر در حد بعضی نمایش‌ها نبود و ما امکان تبلیغات وسیع شهری و گسترده نداشتیم، اما با توجه به استقبال خوب مخاطبان و تبلیغ سینه به سینه و شفاهی تماشاگران به یکدیگر، سالن در تمام شب‌ها پر شد. همچنین از پیام‌ها و کامنت‌هایی که در سایت تیوال و در فضای مجازی می‌بینیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که مخاطب از تماشای این نمایش راضی بوده است.

اجرای «بی چرا زندگان» تا ۲۰ تیر ماه در مجموعه تئاتر شهر ادامه دارد و هر شب ساعت ۲۰ در سالن قشقایی میزبان علاقه مندان به تئاتر است.

یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث ‌میرامینی، توماج ‌دانش ‌بهزادی، آیه ‌کیان ‌پور، حمید رضا محمدی، سمیه ‌برجی بازیگران این اثر نمایشی هستند.