ترکیب جذاب جومونگ و مردگان متحرک در سریال «پادشاهی»

سریال‌های کره‌ای از قدیم برای مخاطب ایرانی جذاب بودند. یک جورهایی ما قیمت ابریشم و ادویه در چوسان (نام کره در زمان حکومت سلسله‌ای به همین نام) را به‌خاطر تماشای جومونگ، امپراتور بادها و ... بهتر از قیمت اجناس داخلی می‌دانیم. البته این‌ که الان قیمت‌ها خیلی متغیر هستند هم بی‌دلیل نیست. اما در سال‌های اخیر صنعت سریال‌سازی کره با استفاده از فرمول‌های موفق جهانی در فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی توانست مخاطب بیشتری جذب کند، مثل تجربه « بازی مرکب ». اما آغاز راه موفقیت سریال‌سازی مدرن در کره‌جنوبی با سریال «پادشاهی» شروع شد.

اولین سریال اختصاصی نتفلیکس در کره با داستانی که هم رنگ و بوی شرقی دارد، هم هالیوودی. داستان این سریال درباره یک شاهزاده دولت چوسان است که پدرش به بیماری مرموزی مبتلا شده که منشاء آن گیاهی به نام رستاخیز است. یک فرد شرور اداره دولت را با توطئه در دست می‌گیرد و شاهزاده تصمیم می‌گیرد به روستایی مرزی برود که گیاه در آن‌جا می‌روید. گیاهی که باعث می‌شود دستگاه عصبی فرد کنترلش را از دست بدهد و آدم تبدیل به یک موجود گوشتخوار شود. در فصل دوم علاوه بر توطئه‌ها و مشکلات سیاسی، شاهد فراگیر شدن این بیماری بین مردم هستیم. مرضی که باعث می‌شود دولت بتواند مردم را بهتر کنترل کند و قدرتش را تثبیت کند. این سریال موفق و جذاب را که انگار ترکیبی است از جومونگ خودمان با سریال موفق آمریکایی «واکینگ دد» می‌توانید با دوبله اختصاصی از لینک زیر تماشا کنید. بدنیست بدانید سریال نمره 8.3 را از کاربران سایت IMDB گرفته و منتقدان سایت روتن تومیتوز هم امتیاز بالای 96 درصد را به آن دادند.

ترکیب جذاب جومونگ و مردگان متحرک در سریال «پادشاهی»

 

دختری انتقام‌جو در دل پادشاهی

براساس این سریال معروف یک فیلم سینمایی هم ساخته شده که برای لذت بردن از آن لازم نیست سریال را تماشا کنید، چون داستان مستقلی دارد و به‌نوعی زمانش پیش از شروع داستان سریال می‌گذرد. این فیلم «پادشاهی، آشین از شمال» نام دارد و یک اسپین‌آف است برای سریال اصلی. در این فیلم منشاء گیاه رستاخیز و علت رفتارهای شخصیت منفی اما جذابی را می‌بینیم که در پایان فصل دو معرفی می‌شود. با تماشای این فیلم بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که سریال را دوست خواهید داشت یا نه. در فیلم «آشین» نام دختری است از قبیله چورجن که هم توسط حکومت مرکزی چوسان رانده شده، هم مردم قبیله در آن سوی مرز آن‌ها را تحقیر می‌کنند. در نزدیکی روستای این قبیله نوعی جنسینگ وحشی وجود دارد که ادعا می‌شود مرده را زنده می‌کند. آشین تصور می‌کند این ادعا به معنی بهبود حال مادر مریضش است و گیاه را به دست می‌آورد اما بعداً می‌فهمد گیاه قابلیت زنده کردن مرده‌ها و تبدیل آن‌ها به چیزی شبیه زامبی را دارد. فیلم درامی جذاب و معمایی اما اکشنی متوسط دارد و برخی از گره‌های داستانی سریال را هم باز می‌کند.