سه فیلم جدید به سینماها آمدند

از صبح امروز، عاشقانه تی‌تی ، فیلم کودک و نوجوان بازیوو و درام اجتماعی پیتوک به روی پرده رفتند تا دست مخاطب در انتخاب فیلم مورد علاقه خود بازتر باشد.

۳ فیلمی که با توجه به تنوع ژانر و بهره‌مندی از بازیگران چهره، از شانس بالایی در جذب مخاطب مواجه هستند.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به هر یک از این ۳ فیلم.

عاشقانه «تی‌تی»

فیلم تی تی

چهارمین ساخته آیدا پناهنده، موجی از استقبال و تحسین ملی و بین‌المللی را پشت سر خود دارد. تی‌تی در جشنواره سی‌ونهم فجر با استقبال خیره‌کننده مخاطبان و منتقدان مواجه شد و توانست در عمده فهرست‌های نشریات و گروه‌های مختلف سینمایی، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های آن دوره از جشنواره انتخاب شود. در ادامه، فیلم در چندین جشنواره بین‌المللی نیز حضور یافت و موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های فرانسه و مراکش شد.

تی‌تی، خیال‌پردازی عاشقانه خوبی را به تصویر می‌کشد و به خوبی این اجازه را به مخاطبش می‌دهد تا با هم‌ذات‌پنداری، به کاراکتر اصلی فیلم و تنهایی او نزدیک شود. در سینمایی که آثار عاشقاه چندانی در آن ساخته نمی‌شود، تی‌تی می‌تواند غنیمت خوبی محسوب شود که مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کند.

فیلم از یک سو داستان فیزیکدانی است که در حال تحقیق بر روی فرضیه‌ای با موضوع پایان جهان است و از سوی دیگر داستان زن بی‌سوادی را به تصویر می‌کشد که می‌خوهد به بشریت خدمت کند.

در این فیلم، الناز شاکردوست، نقش‌آفرینی متفاوتی داشته و برای این حضور، موفق به دریافت چندین جوایز داخلی و بین‌المللی شده است. هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر، دیگر بازیگران این فیلم هستند.

کودک و نوجوان «بازیوو»

سه فیلم جدید به سینماها آمدند

نخستین ساخته سینمایی امیرحسین قهرایی، سال ۹۸ جلوی دوربین رفت و در همان سال نیز در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نمایش داده شد و توانست چندین جایزه این رویداد ازجمله پروانه زرین بهترین کارگردانی سینمایی ایران، بهترین فیلمنامه سینمایی ایران، جایزه ویژه دبیر جشنواره در بخش کسب و کار و دیپلم افتخار جایزه مرکز توسعه سینمای کودک را از آن خود کند.

با چنین پشتوانه‌ای و البته با توجه به استقبال مخاطبان جشنواره کودک از این فیلم، بازیوو برای اکران نوروز ۹۹ انتخاب می‌شود اما شیوع موج نخست کرونا، سینماها را تعطیل کرد تا اکران این فیلم، تا به امروز، به تعویق بیفتد.

بازیوو، با بهره‌مندی از تکنیک رئال‌انیمیشن و با داستان نفس‌گیر، پرریتم و پربازیگری که دارد، به خوبی می‌تواند مخاطب کودک، نوجوان و بزرگسال خود را سرگرم کند. فیلمی که قطعا یکی از بهترین ساخته‌های این گونه طی سالیان اخیر محسوب می‌شود.

مایان مخترع بازی‌ها و خالق سرزمین بازیوو برای نجات سرزمینش از چنگال سیلوس به دنبال پیدا کردن بچه‌ای از میان زمین است. سرانجام ژوبین؛ پسربچه دست‌وپاجلفتی برای این کار انتخاب می‌شود. این انتخاب، بدترین انتخاب ممکن است.

در این فیلم مهیج، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، برزو ارجمند، لیندا کیانی، رضا شفیعی‌جم و سحر زکریا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

درام «پیتوک»

تریلر پیتوک، نخستین ساخته بلند سینمایی سیدمجید صالحی است که پائیز ۹۸ جلوی دوربین رفت و اکنون امید بسیاری دارد تا به واسطه بازیگرانش بتواند مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد.

فیلم، داستان پسری به نام علا است که در جنوب شهر زندگی می‌کند و می‌خواهد زندگی خود را ارتقا دهد. او رویاهای بزرگی دارد و می‌خواهد برای رسیدن به آن آرزوها، هرطور شده، خود را بالا بکشد.

در این فیلم، مهتاب کرامتی، هادی حجازی‌فر، احسان بذلی، حسن پورشیرازی، الناز حبیبی و شاهرخ فروتنیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.