نخستین نمایش بین‌المللی «بی‌رویا» در جشنواره ونیز

با اعلام رسمی «آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره‌ی فیلم ونیز نخستین نمایش بین‌المللی فیلم سینمایی « بی‌رویا » به نویسندگی و کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه‌کنندگی مشترک سعید سعدی و هومن سیدی، در بخشِ رسمی «افق‌های گسترش‌یافته» هفتاد و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز خواهد بود.

بخش افق‌های گسترش‌یافته از بخش‌های رسمی جشنواره‌ی ونیز است که از سال گذشته راه‌اندازی شده و تعداد محدود حداکثر ده فیلم بلند در ژانرهای متنوع برای کسب جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در آن رقابت می‌کنند. به گزارش وب‌سایت رسمی جشنواره ونیز معیار انتخاب فیلم‌ها در این بخش ارائه نوآوری و اصالت خلاقه برای ارتباط با مخاطبان هدف هر فیلم است.

بی‌رویا اولین ساخته‌ی بلند وزیردفتری است که روایت‌گر قصه‌ای درباره‌ی هویت است و طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم‌رودی بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم پیش‌تر در بخش مسابقه‌ی چهلمین جشنواره‌ی فجر به نمایش درآمده بود و در بخش‌های بهترین فیلم اول، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه شده بود، که طناز طباطبایی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در این جشنواره شد.

نخستین نمایش بین‌المللی «بی‌رویا» در جشنواره ونیز


هم‌چنین حقوق پخش جهانی این فیلم سینمایی پیش‌تر توسط کمپانی «پیکچر تری اینترنشنال» خریداری شده و پخش و فروش این فیلم بر عهده‌ی این کمپانی معتبر آلمانی است.

گفتنی است هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم در جهان است، از 31 اوت تا 10 سپتامبر برابر با 9 تا 19 شهریور ماه در شهر ونیز ایتالیا برگزار خواهد شد.
طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی، نهال دشتی، میلاد یزدانی، مهری آل‌آقا، تیام کرمانیان، شهریار فرد، محمد نریمانی، مصطفی اکبری، بهاره ارجمندی و... با حضورِ رضا داوودنژاد و هنرمندیِ مائده طهماسبی بازیگران فیلم هستند.