برافراشته شدن پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بقاع متبرکه

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست ذاکرین و ستایشگران اهل بیت (ع) گفت: نسبت غدیر با ماجرای محرم، قرب زمانی دارد و اگر به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در غدیر عمل می‌کردند، محرم اتفاق نمی‌افتاد و به نظرم تمام شهدا حلت بفنائک هستند و حاج قاسم سلیمانی که می‌گفت دوست دارم در سرزمین عتبات به شهادت برسم، همان حلت بفنائک است.
او با اشاره به فداکاری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادامه داد: بسیاری از شهیدان با دیدن جغرافیای دور دست به شهادت رسیدند و راه شهدا، همان راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، انقلاب اسلامی ایران در مقطعی قرار گرفته است که باید دست به دست هم داد تا انقلاب را در این مسیر کمک کرد و در این سختی ها، دعوت به صبر بسیار مهم است و همچنین، کمک به مردم در زمینه تبیین این که در چه موقعیتی قرار گرفته ایم بسیار مهم است.

حجت الاسلام خاموشی می‌گوید: صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب اسلامی با دو رئیس جمهور کشور همسایه، سرفصل تاریخی بوده است و ایشان چقدر قاطع، خط مشی برای مرز‌ها تعیین می‌کنند و قاطعانه به رئیس جمهور یک ابر قدرت جهانی می‌گویند که این مسیر را باید برود و این رهبر حکیمانه، ما را به امروز رسانده است و خوشبختانه در این کشتی نجاتی که امام حسین (ع) قرار داده، رهبری داریم که حسینی است.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان خانه شماست و پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید در بقاع متبرکه و امامزادگان بلند شود و از هیئت‌ها درخواست می‌کنیم که مجالس خود را در اماکن مقدس برپا کنند و تقاضا می‌کنم که جریان عاشورا هنرمندانه برای مردم بیان شود و حضور هزاران نفری امروز در محافل مذهبی قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

او افزود: بزرگ‌ترین حرکتی که در جهان بشری امروز با آرمانی خاص مشخص می‌شود، حرکت اربعین است و امسال در همایش امنای عتاب مقدسه جهان اسلام پیش بینی حضور زائران چندین برابر بوده است و تمام اعتاب مقدسه جهان اسلام در خدمت هستند که بتوانند خادمی خوبی داشته باشند.

برافراشته شدن پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بقاع متبرکه

استقرار بیش از ۵۰۰ هیئت در بقاع متبرکه و امامزادگان

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به این که هر ساله هشت طرح‌ویژه در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: یکی از موضوعات مهم مورد تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف، پیگیری جهت استقرار هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است و اکنون، بیش از ۵۰۰ هیئت در بقاع متبرکه و امامزادگان مستقر هستند.

او با بیان این که در آستانه ماه محرم ویژه‌برنامه «شمیم حسینی» در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، می گوید: از فردا نمایشگاه‌های شمیم حسینی برای تأمین اقلام مورد نیاز هیئت‌ها برپا خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ۴۰ هزار حواله برای حمایت از مساجد و هیئت های مذهبی صادر شده است.

عادل گفت: اقلام هیئت‌ها در نمایشگاه‌های شمیم حسینی بدون سود توسط اصناف عرضه خواهد شد و همچنین، ۲۰۰ هیئت شاخص به‌صورت ویژه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت می‌شوند.