2 بازیگر زنی که در نقش «پروین اعتصامی» بازی کردند

به تازگی دو بازیگر زن ، ایفای نقش پروین اعتصامی شاعر معاصر را تجربه کرده‌اند. ابتدا نرگس محمدی در نمایش «پروین» به کارگردانی و نویسندگی حسین کیانی در نقش این شخصیت دیده شد و پس از او، باران کوثری در قسمت اول سریال «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی در نقش این شخصیت ظاهر شد. کدام یک از این بازیگران به لحاظ ظاهری، انتخاب مناسب‌تری برای نقش پروین اعتصامی بودند و چهره کدام یک از آن‌ها به این شاعر شباهت بیشتری داشت؟

نرگس محمدی

نرگس محمدی در نمایش «پروین»

نرگس محمدی از هشتم خردادماه برای ایفای نقش پروین اعتصامی در نمایش «پروین» روی صحنه رفت و تا 14 تیر ماه در کنار بازیگرانی مانند امین زندگانی، جواد یحیوی، جواد مولانیا و اکرم محمدی مشغول اجرای این تئاتر بود، اما ابتلای کیانی و تعدادی از عوامل «پروین» به بیماری کووید – 19 اجرای این نمایش را متوقف کرد. هرچند چهره نرگس محمدی به کل بی‌شباهت به پروین اعتصامی نیست، اما با توجه به تصاویری که از او در تئاتر «پروین» منتشر شده، این بازیگر به کمک گریم، شباهت غافلگیرکننده‌ای به پروین اعتصامی پیدا نکرده است. تصاویر او در این تئاتر بیشتر چهره خود واقعی‌اش یعنی نرگس محمدی را برای تماشاگر یادآوری می‌کند.

باران کوثری

2 بازیگر زنی که در نقش «پروین اعتصامی» بازی کردند

برخلاف نرگس محمدی، باران کوثری ذاتا شباهت بیشتری به پروین اعتصامی دارد، بنابراین حالت کلی صورت کوثری، به خوبی زمینه‌ساز نزدیک شدن چهره او به این شاعر معاصر شده است. سال گذشته زمانی که خبر ایفای نقش فروغ فرخزاد توسط باران کوثری در فیلمی به کارگردانی پدرش جهانگیر کوثری با نام «رگ‌های آبی» منتشر شد، بیشتر منتقدان این انتخاب، کوثری را برای ایفای نقش پروین اعتصامی مناسب دانستند و این شباهت ظاهری در ذهن‌شان نقش بست. اکنون گریم او در نقش این شاعر معاصر از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفته و واکنش‌های مثبت آنان را به دنبال داشته است. تغییر حالت ابروهای این بازیگر و مدل موهای او این شباهت را بیشتر کرده است. افشین هاشمی نوشته تلاش کرده زاویه دوربین و سر باران کوثری تصویر مشهور پروین اعتصامی را تداعی کند.