تکریم خیر مدرسه ساز در شبکه مستند

تهیه‌کننده مجموعه مستند «انسان سازان» در این‌باره گفت: شبکه مستند با همکاری خیرین مدرسه ساز تهران و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش  شهر تهران، در راستای تکریم و معرفی خیرین مدرسه ساز مستند 10 قسمت «انسان سازان» را تولید  کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از قسمت‌های این مجموعه با نام «پرداختی در چیذر» روایتی از زندگی و فعالیت‌های ابوالقاسم پرداختی خیر مدرسه‌ساز و عضو فقید مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شمیرانات است و امشب به مناسب درگذشت این خیر ارجمند پخش می‌شود. 

علی شهاب الدین تصریح کرد: این قسمت به کارگردانی مشترک رضا اکبریان گالش کلایی و پیام میرتبریزیان مروری بر فصل‌هایی از زندگی خیری  است که  کسی دست خالی از در خانه‌اش برنگشته است. زنده یاد پرداختی عضو هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و همچنین رئیس مجمع خیرین شمیرانات بود و از اقداماتش می‌شود به ساخت چندین فضای آموزشی از جمله مدرسه  فاطمه بنت اسد "س" و مدرسه ابوطالب "ع" در منطقه یک تهران برای دانش آموزان و توسعه و تجهیز فضاهای درمانی برای معلولان اشاره کرد. 

تکریم خیر مدرسه ساز در شبکه مستند

او گفت: پرداختی بانی ساخت مدرسه‌ای در چیذر بود، مدرسه‌ای که خودش هم در آن تحصیل کرد و بعدها خودش این مدرسه را که فرسوده شده بود از نو ساخت و تا آخر عمر تمام هزینه‌های جاری این  مدرسه را بر عهده داشت. 

حاج ابوالقاسم پرداختی بامداد 9 مرداد درگذشت، به همین مناسبت پرتره این خیر پیشکسوت دوشنبه 10 مرداد ساعت 22:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.