ایرلند رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۳ را آغاز کرد

فیلم «دختر ساکت» از سوی آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان نخستین فیلمی که وارد رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ می‌شود، معرفی شد.

این فیلم ساخته کولم بایراد است و داستانش در سال ۱۹۸۱ در روستایی در ایرلند می‌گذرد. فیلم درباره دختری به نام کیت است که کاترین کلینچ نقشش را بازی می‌کند. وی در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کند و تابستان راهی خانه یکی از اقوام دور می‌شود.

این فیلم که به زبان ایرلندی ساخته شده جایزه بهترین فیلم سال ایرلند را دریافت کرده و جایزه بهترین کارگردانی، بازیگر زن، فیلمبرداری، تدوین، طراحی تولید و موسیقی متن را نیز برده است.

کمیته انتخاب ایرلند متشکل از روما داونی تهیه‌کننده و بازیگر نامزد جایزه امی، جان سی.رایلی بازیگر نامزد اسکار، دیوید فلین تهیه‌کننده و معاون اجرایی تلویزیون پارامونت، جیم شرایدن کارگردان نامزد اسکار، آیسلینگ والش کارگردان و فیونولا فلانگان بازیگر است.

ایرلند رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۳ را آغاز کرد

آکادمی اسکار ۲۱ دسامبر از میان همه شرکت‌کنندگان در این رقابت، ۱۵ نامزد اولیه را انتخاب می‌کند و در ۲۴ ژانویه فهرست ۵ نامزد نهایی اسکار منتشر می‌شود. اسکار نود و پنجم ۱۲ مارس ۲۰۲۳ در دالبی تیاتر هالیوود برگزار می‌شود.