رستم «مختارنامه»، نقشی دو پهلو با چاشنی طنز تلخ

اکبر سلطانعلی، بازیگر و خواننده قطعه «برخیز که شور محشر آمد» در برنامه «آن» از شبکه دو سیما گفت: ابتدا من بازیگر تئاتر در شهرستان شاهرود بودم و بازیگری را برای یکی دو شبکه استانی انجام داده بودم. همچنین یکی دو کار در زمینه مستند هم انجام داده بودم و در نهایت از سوی آقای میرباقری برای نقش شخصیت رستم در سریال « مختارنامه » دعوت شدم.

سلطانعلی درباره تجربه بازی در سریال «مختارنامه» گفت: تا آنجایی که در توانم بود، این کار را به دوش گرفتم و در این نقش پیش رفتم. نقش من هم تنها طنز تلخ کار بود و کاری دو پهلو بود. درباره تجربه همکاری با آقای میرباقری باید گفت که ایشان در کار بسیار بسیار آدم سخت‌گیری هستند. یعنی اگر واوی پس و پیش می‌شد، باید از اول نقش را بازی کرد.

بازیگر سریال «مختارنامه» درباره نقش‌آفرینی موفق خود در این نقش گفت: بازیگری با زندگی فرق ندارد. اگر شما بخواهید در یک نقش زندگی کنید، به دل‌ها می‌نشینی و کار خوب از آب در می‌آید. اما اگر بخواهید آن نقش را بازی کنید، کار خوبی در نمی‌آید.

رستم «مختارنامه»، نقشی دو پهلو با چاشنی طنز تلخ

خواننده قطعه «برخیز که شور محشر آمد» درباره تجربه خوانندگی خود گفت: بنده از بچگی هم با ساز و هم بدون ساز می‌خواندم. از بچگی بی‌نهایت به صدای دو تار خراسان علاقه داشتم. گذشت و گذشت تا اینکه از روی این دو تار قطعه ساختم و در نهایت به عنوان مربی برای تدریس دو تار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شدم.

بازیگر سریال «مختارنامه» با بیان اینکه بعد اینکه بازی‌ام در این سریال به پایان رسید، یک روز آقای میرباقری تماس گرفتند و گفتند که خودم را تهران برسانم، ادامه داد: تعجب کردم که چرا آقای میرباقری تماس گرفتند، من که بازی‌ام را تمام کرده بودم و سریال هم چند روز آینده آماده پخش بود، پس چه کاری با من دارند. بالاخره خودم را به تهران رساندم.

وی ادامه داد: ایشان گفتند که شعر «برخیز که شور محشر آمد» را بخوان. این شعر هم نوشته خودشان بود. از ایشان پرسیدم که با چه سبکی بخوانم، گفتند به سبک خودت، سبک بدوی، بیابانی و وحشی. گفتم در چه دستگاهی بخوانم، گفتند که شما تک بخوان. من این شعر را در آن دستگاه خواندم که مورد استقبال قرار گرفت و پخش شد. از عنایت پروردگار و دستمزد آقا امام حسین است که حدود ۴۰ سال خادم حضرت امام حسین (ع) هستم.