رادیو اربعین از اول تا پایان ماه صفر در کنار زائران

جواد تشکری، مدیر شبکه رادیو اربعین در نشست خبری درباره برنامه‌های تولید شده در شبکه‌های رادیویی متناسب با اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود که شبکه‌های رادیویی به مناسبت اربعین حسینی ۴۲۳ برنامه در قالب ۱۱۴ عنوان و به میزان ۲۳۱ ساعت به مناسبت اربعین ۱۴۰۱ تولید و پخش شود.

وی در پاسخ به این سوال که سیگنال‌دهی در عراق به چه صورت خواهد بود، ادامه دهد: طبق هماهنگی و نامه‌نگاری‌هایی که ریاست کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی اربعین با سفیر ایران در عراق داشتند، امیدواریم که بتوانیم در طول موج کربلا هم شنیده شویم که تا این لحظه این امر محقق نشده است.

مدیر شبکه رادیو اربعین درباره موضوع وحدت بین مسلمانان و نحو پرداخت به زیارت عاشورا در رادیو اربعین گفت: ما در رادیو اربعین زیاد به زیارت عاشورا نمی‌پردازیم و اگر هم پرداخته شود، فقط آن قسمت سلام بر حضرت سیدالشهدا است.

جواد تشکری ادامه داد: از آنجایی‌که در سال گذشته با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کردیم، ولی سعی‌مان این بود که حال و هوای اربعین را در رادیو منعکس کنیم. حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین رسانه‌ای است که رژه همه عاشقان و آزادگان را مقابل استکبار جهانی و دشمنان دین و مذهب نشان می‌دهد.

رادیو اربعین از اول تا پایان ماه صفر با زائران همراه می‌شود

تشکری گفت: سعی کردیم در رادیو اربعین علاوه‌بر تبیین واقعه عاشورا، کار اطلاع‌رسانی را داشته باشیم
و برنامه‌مان این است که زائر سید‌الشهدا را از منزل و لحظه حرکت تا برگشت از سفر همراهی کنیم.   تیم‌های مختلفی را برای اعزام به پایانه‌های مرزی و کشور عراق داریم. در تهران در فرودگاه حضرت امام قرار است فضایی در اختیار رادیو قرار گرفته شود؛ بنابراین سعی می‌کنیم به صورت میدانی گزارش‌ها را تقدیم شنوندگان کنیم.

تشکری با بیان اینکه با شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی هم‌افزایی شده است، ادامه داد: برخی از برنامه‌هایمان به صورت مشترک از رادیو جوان و رادیو اربعین و برخی دیگر از طریق رادیو تهران پخش می‌شود. تیم‌های اعزامی ما در نجف اشرف مستقر هستند و در فاصله نجف تا کربلا گزارش‌های میدانی را به صورت زنده پخش می‌کنند. در کربلا هم سعی می‌کنیم در دو استودیو مختلف برنامه داشته باشیم.