ابلاغ پیام اربعین به جهانیان با پویش «سلام‌ یامهدی»

گردهمایی مواکب و‌ فعالان اربعینی استان تهران با هدف هم افزایی و تبادل تجربیات موکب داران و فعالان اربعین، باحضور و سخنرانی حجت الاسلام محمد غمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی دیگر فعالان حوزه جبهه انقلاب اسلامی عصر دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در تالار ایوان شمس برگزار شد.

*در ایام اربعین حفظ ارتباط و تکریم و تقویت همبستگی با مردم عراق را نباید فراموش کرد

حجت الاسلام محمد غمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم با عرض ارادتی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نیز اشاره به رویداد مهم و جهانی اربعین اظهار کرد: این قصه فقط علامت مومن نیست، اراده الهی ست که تعلق گرفته و آن اتفاق بزرگی است که گام به گام به آن نزدیک می‌شویم و آنچه که متعلق به اراده حق باشد حتما محقق خواهد شد و خوش به سعادت آنان که بهره افزونی را در این مسیر که امتداد ظهور مهدوی است می‌برند.

وی در ادامه با بیان اینکه انصاری هستند که در مسیر اربعین حضور دارند و از مال و غذای خود می‌گذرند و این یعنی آماده شدن برای امر فرج امام زمان(عج) افزود: فارغ از آنکه عراقی ها میزبان هستند و حق میزبانی‌شان باید حفظ شود، حفظ ارتباط و تکریم و تقویت همبستگی با آنان را نباید فراموش کرد تا نقشه دشمنانی‌ که نمی‌خواهند جریان حق و مقاومت پیش برود خنثی شود.

*پیام آوران نهضتی هستیم که بر گرفته از نهضت حسینی است

لاله افتخاری خادم علمی فرهنگی کمیته خواهران ستاد اربعین به عنوان سخنران بعدی این رویداد ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام راحل و شهدای کشور گفت: پیام رسان انقلابی هستیم که الهام گرفته از نهضت حسینی است و سعی کردیم آنچه که لیاقت داشته ایم و بوده را تقدیم کنیم.

وی افزود: ما پیام آوران نهضتی هستیم که بر گرفته از نهضت حسینی است، پس رفتار ما هم باید شبیه به رفتار اباعبدالله و اهل بیت(ع) باشد.

افتخاری تصریح کرد: این سفر موقعیت خوبی برای حفظ قرآن است و بسترش را فراهم کنیم و کاری کنیم که بگوییم ما لیاقت نهضت جهانی قرآن را داریم.

وی تاکید کرد: اربعین در حقیقت الگویی کوچک شده از نظر زمانی و مکانی اما بسیار عمیق برای تمرین سربازی در دولت جهانی است که بدانیم آیا آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) را داریم یا خیر؟!

ابلاغ پیام اربعین به جهانیان با پویش «سلام‌ یامهدی»

*با پویش «سلام‌ یامهدی» می توان پیام درستی را از اربعین به جهانیان ابلاغ کنیم

محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: نگاه ما این است که زیرساخت هایی که برای رویداد اربعین فراهم گشته را با تناسبی عدد ۵ میلیون زائری که برای آن تخمین زده شده، بهبود بخشیم که در زمان باقی مانده خیلی باید نسبت به آن تلاش کرد.

وی افزود: به دلیل فضای سیاسی حاکم در عراق، این اولین اربعین است که با جمعیت و استقبال فراوان، بدون شهید سلیمانی به این سفر می‌رویم که بالاخره حضور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس خیلی از موضوعات را حل و فصل می‌کرد که با نبود این دو شهید، باید همه ی این ملاحظات حتما را در نظر داشته باشیم.

توکلی زاده با اشاره به خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی گفت: قریب به ۲ هزار پاکبان با تشریفات و ضوابط و در نهایت با قرعه کشی، انتخاب شده اند و در مواکب مختلف ایران و در عراق اقدام به خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) می‌کنند. همچنین جمعی دیگر از آتش نشانان و اکیپ های پزشکی در طول مسیر و در مناطق مختلف مستقر هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: باتوجه به حضور ۲۵ میلیون جمعیت محب اهل بیت(ع) در این همایش جهانی، دشمن چشم طمع خود را به این موضوع منعطف می‌کند که بتواند با ایجاد فتنه پیام اربعین به گوش شیعه نرسد که این وظیفه ی ماست که با دشواری های فراوانی که پیش روی قرار دارد تمهیدات و تدارکات مختلف را به کار ببندیم تا برنامه ها و تاثیر گذاری آنان از بین برود.

وی در پایان افزود: باید با یکدیگر همراه شویم تا بتوانیم سمت و سوی اربعین را به سمت ظهور ببریم‌، از این رو همراهان و دوستان ما در جریان های مردمی و نهادهای مختلف پویشی را با عنوان «سلام‌ یامهدی» راه اندازی کردند که با همراهی و حول محور قرار گرفتن در آن می‌توان پیام درستی را از اربعین به جهانیان ابلاغ کنیم.

بر اساس این گزارش، در جریان این گردهمایی، برخی موکب داران در حوزه های مختلف اعم از روانشناسی و خدمات مشاوره، ملاحضات موکب داری در حوزه بهداشت و درمان از تجربیات و مشکلات و دغدغه های موجود در موضوعات ذکر شده سخن گفتند.

همچنین در این مراسم کلیپی کوتاه از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح رویداد بزرگ و جهانی اربعین برای مدعوین پخش شد و در ادامه برخی از مادحین نوجوان نیز به مدیحه سرایی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.

از دیگر برنامه های گردهمایی مواکب و‌ فعالان اربعینی استان تهران می توان به پخش کلیپی تحت عنوان «سلام یا مهدی» با خوانش در دو زبان فارسی و عربی با مضمون سفر پر برکت اربعین حسینی اشاره کرد که با صدای ابوذر روحی برای نخستین بار پخش شد و قرار است این قطعه حماسی و عاشورایی، در بین مواکب سفر پر فیض اربعین حسینی به سمع زوار اباعبدالحسین(ع) برسد.

امیر عباسی مداح اهل بیت(ع) هم در حسن ختام این رویداد عاشورایی دقایقی را به ذکر مصیبت پرداخت.