کارگاه آموزشی پخت و پز در فضا!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، گروهي از دانشمندان و فضانوردان در پروژه اي تحت عنوان HI-SEAS در حال آماده سازي مواد غذايي براي ساكنان آينده مريخ و بررسي استراتژي پخت و پز در اين سياره هستند.

«کیم بینستد» مدیر پروژه HI - SEAS تأکید می کند: اصلی‌ترین نگرانی در سفر به مریخ، عدم اطلاع از نحوه واکنش مغز به حضور چندین ماهه در یک محیط بسیار دور و بیگانه است. زندگی در این شرایط بسیار سخت است و یکی از راه های غلبه بر این مشکلات، در اختیار داشتن غذای خوشمزه با طعم آشنای زمینی است.

شرکت کنندگان در کلاس آشپزی دانشگاه کورنل طی یک هفته با انواع روش های پخت از جمله پخت نان و پیتزا در محیط فضا آشنا می شوند و غذاهای پیشنهادی محققان را تست می کنند.

کلاس آشپزی مجهز به مواد غذایی برای پخت و پز فضایی است: انواع گوشت خشک و فریز شده، انواع پنیر خشک، میوه و سبزیجات خشک و مواد پودری از جمله موادی هستند که در اختیار کارآموزان آشپزی فضایی قرار گرفته است.

از این گروه ۹ نفره، سال آینده شش نفر در یک مأموریت جدی شبیه سازی سفر به مریخ حضور خواهند یافت و به مدت ۱۲۰ روز در محیط ایزوله شده در منطقه آتشفشانی Mauna Kea‌ هاوایی از مواد غذایی و دستورات ارائه شده در این دوره آشپزی برای تهیه غذای مورد نیاز خود استفاده خواهند کرد.

یک شرکت فعال در حوزه پرتاب های فضایی مدعی شده است که تا سال ۲۰۳۳ میلادی دست کم ۲۰ انسان بر روی سیاره سرخ ساکن خواهند شد.