طراحی فرشی با قابلیت تغییر شکل

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بسياري از افراد تمايلي به حضور در كلاس هاي ورزشي ندارند و ترجيح مي دهند در منزل ورزش كنند، اما تجهيزات ورزشي نيز از قيمت بالايي برخورارند.

سه دانشجوی فرانسوی در ابتکاری جالب، فرشی طراحی کرده اند که ظرف چند ثانیه تغییر شکل داده و به تجهیزاتی ساده برای انجام حرکات ورزشی و تناسب اندام تبدیل می شود.

در بخش زیرین فرش «پانوراما» چفت هایی تعبیه شده است که امکان تغییر شکل یافتن فرش را فراهم می کند.

بخش پایین فرش می تواند با تغییر شکل به حالت V معکوس، برای انجام حرکات کششی مورد استفاده قرار بگیرد؛ بخش بالا نیز بصورت صندلی تغییر شکل یافته و می تواند برای انجام حرکاتی مانند دراز و نشست یا نشستن عادی مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین ورودی و خروجی هایی برای نصب چراغ مطالعه و تبلت در نظر گرفته شده است که کاربر می تواند با تغییر شکل فرش به حالت صندلی، از این امکانات استفاده کند.

به گفته طراحان، انعطاف پذیری بالا برای تغییر شکل یافتن به حالت های مختلف، از ویژگی های اصلی فرش «پانوراما» است، اما اصلی ترین مشکل استفاده از الیاف ضد آب است که باعثایجاد بوی نامطبوع در فرش می شود.

این محصول ماه گذشته در نمایشگاهی در فرانسه به نمایش گذاشته شد، اما طراحان هنوز تصمیمی برای تولید انبوه این محصول نگرفته اند.