داریوش مهرجویی با «پری» به تلویزیون می‌آید

مهرجویی «پری» را سال 1373 ساخت و هنوز بعد از گذشت 28 سال تماشای آن جذابیت زیادی دارد.
  شبکه نمایش در جدول پخش هفتگی‌اش اعلام کرده که امروز ساعت 19 فیلم «پری» را به کارگردانی داریوش مهرجویی روی آنتن می‌فرستد.
این فیلم با بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی ، نیکی کریمی، علی مصفا، پارسا پیروزفر و … یکی از موفق ترین فیلم‌های مهرجویی در دهه هفتاد نام گرفت.
«پری» با اقتباس از داستان «فرنی و زویی» نوشته دی.جی. سلینجر ساخته شد. نکته جالب اینجاست که بعد از نمایش فیلم در نیویورک و پرداخت رسانه‌ها به آن، وکلای سلینجر نسبت به تولید بدون اجازه آن معترض شدند و حتی گفته‌اند فیلم باید سوزانده شود.

داریوش مهرجویی با «پری» به تلویزیون می‌آید


داستان فیلم درباره اعضای یک خانواده است؛ خانواده‌ای با سه پسر و یک دختر. آنها همگی تحت تاثیر برادر بزرگ به نام اسد به عرفان روی آورده‌اند. خود اسد در سیر و سلوک به جایی می‌رسد که تحمل جسم مادی‌اش را ندارد و خودسوزی می‌کند. برادر دیگر گوشه‌نشین می‌شود و پری، دختر این خانواده با خواندن کتابی به نام «سیر و سلوک» منزوی می‌شود. تا اینکه برادر بزرگترش او را مجاب می‌کند که باید به میان مردم برگردد و معرفت را در جایی دیگر بیابد.
داریوش مهرجویی برای این فیلم از جشنواره سیزدهم فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی را گرفت. علی مصفا هم برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.