«سمپاش» به جشنواره مورد تایید اسکار راه یافت

جشنواره جهانی فیلم «شو می شورتز» اولین و بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه در نیوزلند و مورد تایید آکادمی اسکار است.

در این جشنواره فیلم‌ها در بخش رسمی شامل دو بخش رقابتی ملی، بین‌المللی و دو بخش غیررقابتی و موزیک ویدیو از کشور نیوزلند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در ادامه از هر یک از دو بخش رقابتی جشنواره جهانی فیلم «شو می شورتز» یک فیلم به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

همچنین فیلم‌های منتخب هر بخش هر یک در بیش از ۳۰ سینما در سراسر این کشور به نمایش در می‌آیند.

سمپاش

فیلم‌های منتخب بخش رقابتی برای دریافت جایزه بهترین فیلم نیوزلندی، بهترین فیلم در بخش بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین موزیک ویدیو، بهترین بازیگر، بهترین تصویربردار، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه مخاطبان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انیمیشن کوتاه سمپاش از تازه‌ترین تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تاکنون موفقیت‌های زیادی در جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است.

در خلاصه داستان سمپاش آمده: در ویرانشهری در آینده‌ای نامعلوم ارتشی به نام سمپاش‌ها بر شهر حکومت می‌کنند که رویش هر گونه گل و روییدنی ممنوع است. یکی از سربازان به ‌واسطه پسرکی با گروهی که به ‌طور پنهانی از گیاهان مراقبت می‌کند آشنا می‌شود.

هفدهمین جشنواره جهانی فیلم «شو می شورتز» از ۱۵ مهر تا ۸ آبان ۱۴۰۱ (۷ تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲) در شهر آکلند کشور نیوزلند برگزار خواهد شد.