دختر کرُه‌ای با «محموله ویژه»

 سینمای کُره‌جنوبی این‌روزها با رعایت استانداردهای بالا در فیلمنامه، سرمایه‌گذاری روی جلوه‌های ویژه گران و استفاده از تکنیسین‌های توانمند دارد به رقیبی برای هالیوود در فیلم‌سازی و سرگرمی تبدیل می‌شود. البته هنوز تمایز جدی هالیوود با سینمای کُره، در حضور نام‌های آشنا در فیلمهای آمریکایی است.

اکشن کره‌ای با استانداردهای جهانی

«محموله ویژه» یک اثر اکشن است که خیلی از سکانس‌هایش در اکشن، مبارزه و سبک فیلم‌برداری صحنه‌های تعقیب و گریز با ماشین، با اکشن‌های معروفی مثل «جان ویک» و حتی «سریع و خشن» برابری می‌کند. اما خب تجربه بالای سینمای هالیوود از یک طرف و حضور ستاره‌های نام‌آشنا در آن فیلم‌ها از طرف دیگر باعث می‌شود فیلم‌های کره‌ای مثل «محموله ویژه» برای مخاطب کاملاً در آن سطح نباشند، اما وقتی فیلم اکشن خوب در هالیوود نهایتاً سالی 5 تا ساخته می‌شود می‌توان به سینمای کره هم فرصت داد. 

دختری که سلطان رانندگی است

دختر کرُه‌ای با «محموله ویژه»

فیلم درباره یک دختر بسیار خونسرد است که محموله‌های ویژه‌ای را با ماشینش حمل می‌کند، اما یک بار خاص‌ترین محموله به او سپرده می‌شود یعنی یک کودک که باید از جان او مراقبت کند. جانگ که در رانندگی تبحر عجیب و بالایی دارد در سخت‌ترین لحظات رانندگی کاملاً خونسرد است و همین شخصیت او را جذاب می‌کند. اما برای آخرین محموله همه‌چیز به هم می‌ریزد و او باید تا سرحد مرگ تلاش کند. خبر خوب این‌که فیلم دوبله اختصاصی فارسی هم دارد و به خاطر هیجان بالا و درام نفس‌گیر مورد توجه مخاطبان جهانی هم قرار گرفته است.