راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ شورای امر به معروف در دستگاه‌های ملی

حجت الاسلام صادق زاده، معاون امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر،  از راه اندازی بیش از ۱۰۰ شورای امربه معروف و نهی ازمنکر در دستگاه‌های ملی و ۱۰۰۰ شورای امربه معروف و نهی ازمنکر در ادارات استانی خبر داد و پاسخ مستندی هم به تکذیبیه وزارت گردشگری درباره تذکر رئیس جمهور داد.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده بیان کرد: با تلاش‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همکاری خوب اغلب وزرا و مدیران دولت تا پایان امسال درصد بالایی از دستگاه‌های استانی و ملی دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر خواهند بود.

او گفت: از تمامی دستگاه‌ها اجرایی خواسته شده است تا معروفات و منکرات همان دستگاه را احصاء نمایند و سپس به کمک مدیران، اولویت بندی و اجرای راهکار‌های تقویت معروفات و از بین بردن منکرات پیگیری شده است.

حجت الاسلام صادق‌زاده، یکی از وظایف ستاد را تقویت امربه معروف و نهی ازمنکر در تمامی ابعاد عنوان کرد و گفت: باید شیرینی این فرایض الهی را در کام مردم هویدا و قدم‌های محکمی در این باره برداشته شود.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل اهتمام جدی به اجرای فرایض واجب در دستگاه‌های دولتی ادامه داد: معدود دستگاه‌هایی به دلایلی نامعلوم با راه اندازی شورا‌های امر به معروف مشکل دارند و به انحای مختلف از دستور قانون استنکاف می‌کنند.

صادق زاده به نمونه بارزی از استنکاف دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که به همراه اعضای شورای ستاد با آیت الله رئیسی در ابتدای دهه احیا  داشتیم و پس از ارائه گزارش کم کاری چند دستگاه توسط دبیر ستاد از جمله وزارت گردشگری، ایشان تذکر صریح دادند که باید طبق قانون عمل شود و فرمودند ما مصمم به همکاری با ستاد هستیم.

راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ شورای امر به معروف در دستگاه‌های ملی

او افزود: جالب است که حداقل ۱۵ تا ۲۰ نفر از مقامات در این جلسه حضور داشتند و شاهد تذکر رئیس جمهور بودند، ولی خیلی جای تعجب دارد که وزارت گردشگری این قضیه را تکذیب می‌کند و علاوه بر این، یکی از اعضای هیأت دولت نیز به تذکر آیت الله رئیسی به وزیر گردشگری در جلسه‌ای دیگر تصریح کرد.

معاون امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: بساط این تکذیب‌های بی پشتوانه که مردم را نسبت به مدیران بی اعتماد می‌کند باید برچیده شود و مسئولان در مقابل ترک فعل ها، شجاعت پذیرش اشتباه و معذرت خواهی را داشته باشند و این فرهنگ، جایگزین تکذیبیه‌های صوری شود.

حجت الاسلام صادق زاده گفت: بعد از تذکرات رئیس جمهور، وزارت گردشگری جانشین و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه را در ۲۳ شهریور ماه به ستاد اعلام کرد، ولی هنوز دبیر معرفی نشده است.

معاون امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: در سال جاری، به واسطه تأکید رئیس جمهور مردمی، دستگاه‌های فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند.