تصویربرداری «آب و آتش» در دریاچه شهدای خلیج فارس

 این مسابقه به تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری و اجرای مشترک شهاب عباسی  و  سیاوش مفیدی از نهم مهرماه روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

 این مسابقه با مرحله عبور از موانع، عبور از کیسه بوکس، موانع طنابی، سطح شیبدار، حوضچه گل و برج ارتفاع با داوری علیرضا احمدی وارد رقابت‌های پرچالش می‌شود.

مسابقه آب و آتش شامل دو مرحله آبی و یک مرحله خاکی است. مراحلی که هر کدام چند مانع بزرگ را در خود جا داده و فضا را برای گذر شرکت‌ کنندگان، مهیج کرده است و هر بخش از مسابقه دارای قوانینی برای شرکت‌ کنندگان است.

بختیاری تهیه کننده این مسابقه تلویزیونی تفاوت این فصل با فصل های دیگر را تغییر در دکور برنامه عنوان کرد و گفت: در دکور جدید، دو حوضچه بازی ساخته شده که مراحل بازی ها در آن جا انجام می شود که کار را برای  تصویربرداری مناسب تر کرده است. در این فصل، هم سرعت عمل بچه های گروه بالاتر شده و هم جانمایی دوربین ها دقیق تر صورت گرفته است تا با ثبت تمام لحظات، هیجان بیش تری به مخاطب منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای طراحی مراحل این مسابقه، حدود ۲۰ مسابقه مختلف جهانی را بررسی و برای شرکت کنندگان بومی سازی کردیم و با توجه به شرایط جسمانی، توانایی و قابلیت های شرکت کنندگان، مراحل آن را طراحی کردیم و ایمن سازی تجهیزات هم به صورت کامل و دقیق انجام شده است.

فراخوان شرکت در مسابقه از طریق بستر تلوبیون انجام شده است و از میان هزار و ۳۰۰ شرکت کننده برای مسابقه، راستی آزمایی صورت گرفت که حدود ۵۰۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۵۲ گروه ۶ نفره به این فصل از مسابقه رسیدند و گروه ها بعد از طی کردن ۱۲ بازی به مرحله نهایی می‌رسند.

تهیه کننده مسابقه تلویزیونی آب و آتش افزود: در هر گروه، گزینش افراد مناسب برای هر مرحله با توجه به توانایی بدنی، هوش و سرعت عمل صورت می گیرد و شرط لازم برای موفقیت و راهیابی به دور بعدی مسابقه است.

تصویربرداری «آب و آتش» در دریاچه شهدای خلیج فارس

وی همچنین درباره فصل بعدی این مسابقه گفت: در صورت استقبال و توفیق این مسابقه، برای فصل بعدی دکور برنامه تغییر خواهد کرد و در فضای سربسته، تصویربرداری خواهیم کرد و پیش‌بینی می کنیم بهمن ماه فراخوان آن صورت بگیرد.

مسابقه جذاب و مهیج آب و آتش از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می شود.