در هفته ملی کودک بیش‌تر کتاب بخوانید

هم‌زمان با ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ که در ایران به نام هفته ملی کودک نام‌گذاری شده، تعدادی از هنرمندان بین‌المللی، از کشورهای مختلف با ارسال پیام‌های ویدئویی، این رویداد را به کودکان و نوجوانان ایرانی تبریک گفته‌اند.

پتر هوراچک، نویسنده و تصویرگر کتاب «غازی که نمی‌خواست غاز باشد» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در ویدئوی ارسالی خود به بچه‌ها پیشنهاد کرده است که در هفته ملی کودک بیشتر کتاب بخوانند.

متن کامل پیام این نویسنده و تصویرگر را در ادامه می‌خوانید:

من پتر هوراچک هستم. من نویسنده و تصویرگر کتاب کودک هستم. به استودیو من خوش آمدید. این مکان جایی است که من می‌نویسم و تصویرگری می‌کنم. اینجا جایی است که من تصاویر را می‌کشم. من عاشق کشیدن حیوانات هستم. من عاشق نوشتن و تصویرگری برای کودکان هستم. تقریبا در هر یک از کتاب‌هایم یکی از آن‌ها (حیوانات) را دارم.

خوب اینها دو تا از آخرین کتاب‌های من هستند. اما من فکر می‌کنم شما این کتاب را می‌شناسید. غازی که نمی‌خواست غاز باشد. این کتاب چند سال پیش چاپ شده است. الان می‌خواهم کمی از آن را برای شما نقاشی کنم.

می‌توانید بگویید این چیست؟ بله درسته. من شنیدم در تقویم ایرانی یک هفته‌ای با عنوان هفته ملی کودک وجود دارد. بنابراین تصمیم گرفتم تصویری برای شما بکشم و برایتان آرزوی هفته‌ی‌ خوبی را بکنم. هفته خوبی را برایتان آرزو می‌کنم. در این هفته بیشتر کتاب بخوانید. امیدوارم از کتاب‌ها لذت ببرید. چون من عاشق تهیه کتاب برای شما بچه‌ها هستم. برایتان کلی عشق آرزو می‌کنم. خداحافظ

در هفته ملی کودک بیش‌تر کتاب بخوانید

بر اساس این گزارش، یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در مراکز کانون سراسر کشور کتاب «غازی که نمی‌خواست غاز باشد» به نویسندگی و تصویرگری پتر هوراچک با ترجمه نورا حق‌پرست، است.

این کتاب که برای مخاطبان گروه سنی «الف و ب» (۳ تا ۸ سال) به رشته تحریر در آمده است داستان غازی است که دلش می‌خواهد خفاش باشد و از شاخه‌ها سر و ته آویزان شود، توکا باشد و با صدای بلند بخواند، پنگوئن باشد و روی برف‌ها لیز بخورد، زرافه باشد و بالا بالاها را گردن بکشد، شیر باشد و بتواند غرش کند! و....

غازِ داستان، همه‌ی این کارها را امتحان می‌کند و بالاخره با خودش فکر می‌کند که بهتر است شکل غازهای دیگر باشد....

کانون پرورش فکری این کتاب را با رعایت قوانین بین‌المللی نشر (کپی‌رایت) و اجازه رسمی انتشارات Walker Books از کشور انگلیس، منتشر کرده است.

امسال هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور در حال برگزاری است.