کتاب صوتی «ارنست همینگوی» منتشر شد

کتاب صوتی « ارنست همینگوی » شامل آخرین مصاحبه و سایر گفتگوها به‌تازگی توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ارنست همینگوی در ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ در اوک پارک ایالت ایلینوی متولد شد. سبک ویژه او در نوشتن او را نویسنده‌ای بی‌همتا و بسیار تأثیرگذار کرده بود. در سال ۱۹۲۵ نخستین رشته داستان‌های کوتاهش، در زمانه ما، منتشر شد که به‌خوبی گویای سبک خاص او بود. خاطراتش از آن دوران که پس از مرگ او در سال ۱۹۶۴ با عنوان «عید متغیر» انتشار یافت، برداشتی شخصی از نویسندگان، هنرمندان، فرهنگ و شیوهٔ زندگی در پاریس دهه ٔ۱۹۲۰ است.

ارنست همینگوی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی با یکی از تفنگ‌های محبوبش، دولول ساچمه‌زنی باس‌اندکو، خودکشی کرد؛ خانواده‌اش در ابتدا اعلام کردند که ارنست مشغول تمیز کردن اسلحه بوده که تیری از آن دررفته و باعث مرگ وی شده‌است اما پس از پنج سال همسر وقتش، ماری ولش، به انجام خودکشی توسط همینگوی اعتراف کرد.

کتاب صوتی «ارنست همینگوی» منتشر شد

نسخه مکتوب آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگوهای ارنست همینگوی توسط انتشارات آفتابکاران منتشر شده است و دربرگیرنده چهار فصل است: «ارنست همینگوی، هنر داستان سرایی» که مصاحبه‌ای است متعلق به مه سال ۱۹۵۴ در پاریس ریوی‌یو، «همینگوی در کوبا» گفت‌وگویی به سال ۱۹۵۴ که در ماهنامه آتلانتیک منتشر شده، «دیداری سرزده با همینگوی» مصاحبه‌ای که آوریل ۱۹۵۸ در هفته نامه استار چاپ شده و آخرین گفت‌وگو؛ «زندگی در بعد از ظهر: آخرین مصاحبه» که در مه ۱۹۵۸ در اسکوائر منتشر شده است. در این گفت‌وگوها همینگوی از عشق، جنگ، شهرت، ماهیگیری و انضباط شورانگیزش سخن می‌گوید. نسخه صوتی این کتاب به تازگی با گویندگی بهمن وخشور، زینب حاجی حسینی و زینب افخمی منتشر شده است.

نسخه صوتی کتاب «ارنست همینگوی» با ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه و قیمت ۳۲ هزار تومان عرضه شده است.