«بی‌صدا حلزون» هفتصد میلیونی شد

فیلم « بی صدا حلزون » در سال ۱۳۹۸ در بخش نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. تعویق سه ساله در اکران باعث شد تا سازندگان این فیلم همچون سایر آثار در صف اکران از نگه داشتن «بی صدا حلزون» برای زمان بهتر اکران دست کشیده و به هر صورت آن را به نمایش در آورند.

ناچاری تهیه کنندگان در اکران فیلم «بی صدا حلزون»
سرنوشت «بی صدا حلزون» اتفاق تازه ای در اکران سال ۱۴۰۱ نیست، بسیاری از آثار با علم بر شکست در گیشه اکران می‌شوند، زیرا تلنبار شدن فیلمها در چرخه اکران اتفاق مثبتی نیست و چرخه اکران در سال جدید نشان می‌دهد که آینده روشنی در انتظار سه فصل پیش روی اکران در سینماها نیست.
سینماها از ابتدای سال جدید و با اکران نوروزی و بعد از آن اکران عید فطر با افت شدید مخاطب روبرو بوده اند، با وجود شنیدن رقم های میلیاردی تعداد مخاطبان نشان می‌دهد که وضعیت سینما به هیچ وجه خوب نیست، با این وجود هیچگونه تصمیم و راهکاری برای نجات سینماها ارائه نشده است.
افت فروش سینماها را بیشتر به دو عامل ربط می دهند، عدم اطمینان صد در صد مخاطبان و ترس از بیماری کرونا از یک سو و گران شدن بلیت سینماها به مبلغ ۴۵ هزار تومان از سوی دیگر از جمله مهمترین دلایلی است که می‌توان برای کاهش فروش آثار در نظر گرفت.
البته در میان آثار اکران شده در سال ۱۴۰۱ شاید آثار کم کیفیت هم حضور داشته باشند، اما تنوع ژانر و حضور آثار کمدی، اجتماعی، کودک، جاسوسی، سیاسی و دفاع مقدسی نشان داده که تنوع لازم برای جذب مخاطب در چرخه اکران وجود دارد اما مخاطب هنوز با سینما آشتی نکرده است.
بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان «بی‌صدا حلزون» پیش از این بیش از ۸۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را عکاسی کرده و سازنده ۹ فیلم کوتاه مستند و داستانی است که این آثار در اکثر جشنواره‌های خارجی و داخلی حضور داشته و موفق به دریافت جایزه شده است. فیلم کوتاه «استون» ساخته دزفولی‌زاده بهار امسال در قالب مجموعه «فیلم‌های کوتاه روز» در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شده است.
«بی‌صدا حلزون» اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی‌زاده است که در بیش از ۳۰ لوکیشن فیلمبرداری شده و یکی از پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های اول محسوب می‌شود.

«بی‌صدا حلزون» هفتصد میلیونی شد


«بی صدا حلزون» فیلم پربازیگری که در گیشه موفق نشد
هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، علیرضا جلالی تبار، بهنوش بختیاری، الهه حسینی و بیژن بافکار بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند. مهران احمدی و محسن کیایی بار دیگر در این فیلم به همکاری می پردازند.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده: محمد رهگذر، کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند، منشی صحنه: شیدا باسمه‌چی، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صدابرداران: حمید محمودی و سهیل متولی، صداگذار: حسین ابوالصدق، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، تدوین: سپیده عبدالوهاب، مربیان زبان اشاره: امیر تهرانی و حوریه مقدسی، عکاس: مریم مَجد، تصویربردار پشت صحنه: نفیسه مدرس، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: نادر محمدی، مجری طرح: مهدی نریمانی، سرمایه‌گذار: بیژن بافکار، مشاور سرمایه‌گذار: نیما رضازاده، مشاور علمی پروژه: راضیه علم‌بیگی، مدیرتولید: مجتبی متولی، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، پخش از هدایت فیلم.