چرا سریال «رعد و برق» بهروز افخمی آماده نمی‌شود؟!

بهروز افخمی بهمن سال 1398 سریال « رعد و برق » را برای پخش از شبکه پنج کلید زد. بعد از تاخیر بسیار، بالاخره قسمت اول این سریال رمضان 1400 روی آنتن این شبکه رفت اما به دلیل آماده نبودن قسمت‌های بعدی، از کنداکتور بیرون کشیده شد.
شهریور سال گذشته، داوود هاشمی، تهیه‌کننده «رعدوبرق» اعلام کرد تلاش می‌کنند تا ابتدای مهر، تمام قسمت‌های این سریال را تحویل دهند و اگر تلویزیون زمان پخش را در مهر ماه در نظر بگیرد، می‌تواند هر زمان بخواهد آن را پخش کند.
با این حال پروژه هیچ‌وقت آماده نشد و بهمن سال گذشته بهروز افخمی درباره عدم پخش سریال گفت که سطح کیفی سریال «رعدوبرق» به کارگردانی او بالاتر از این شبکه بوده است و به همین دلیل نمی‌خواهد از این شبکه پخش شود.

چرا سریال «رعد و برق» بهروز افخمی آماده نمی‌شود؟!


همان زمان مدیر روابط عمومی شبکه پنج نسبت به این مسئله موضع گرفت و در پاسخ به صحبت‌های افخمی گفت: «زمان‌بندی اولیه و تعهد تیم سازنده برای پخش سریال «رعد و برق»، رمضان ۱۳۹۹ بود، اما ایشان با یک سال تاخیر اعلام کرد در ماه رمضان ۱۴۰۰، آن را به آنتن می‌رساند. با وجود برنامه ریزی‌های متنوع و تبلیغ فراوان و اعلام قبلی، شبکه پنج قسمت اول این سریال را روی آنتن برد، اما پس از پخش آن، آقای افخمی نسبت به تحویل بقیه قسمت‌ها ابراز بی‌میلی کرد. تا جایى که شبکه پنج هم با ابراز شرمندگی و عذرخواهی فراوان سریال چینی «با هم» با موضوع کرونا را جایگزین رعد و برق کرد. ایشان در ادامه، متعهد شد تا ابتدای دی ماه 1400 کل قسمت‌ها را برای پخش تحویل شبکه بدهد، اما متاسفانه این عهد نیز نقض شد چرا که در آذرماه گروه همچنان مشغول تصویربرداری بود.»
همان زمان تهیه‌کننده سریال گفت هرطور شده آن را تا اسفند به تلویزیون تحویل می‌دهد اما هنوز هیچ خبری از این سریال نیست.
این درحالی است که از بهمن 1398 یعنی از زمان شروع تولید این سریال، چندین و چند پروژه در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ساخته شده و پخش آن هم به پایان رسیده است. سریال‌های «آقازاده»، «هم‌گناه»، «هیولا»، «مانکن»، «قورباغه»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «ملکه گدایان»، «سیاوش»، «حرفه‌ای»، «خاتون» و .. از سریال‌های مهم شبکه نمایش خانگی بودند که بین سال‌های 1398 و 1399 ساخته شدند و مدت‌ها از زمان انتشار آنها می‌گذرد.
سریال تاریخی «جیران» هم که سال 1399 کلید خورد، از زمستان سال گذشته روی آنتن رفته است.حتی سریال‌هایی مثل «زخم کاری»، «خسوف»، «یاغی» و .. که سال 1400 تولید شده‌ هم منتشر شده‌اند. در تلویزیون هم سریال‌هایی چون «زیرخاکی سه»، «بی نشان»، «ایلدا»، «خوشنام»، «داستان شهر سه»، «بی همگان»، «آزادی مشروط»، «مستوران»، «هم سایه»، و…. هم زمان و یا بعد سریال «رعدو برق» وارد فاز تولید شدند و روی آنتن رفتند.
چطور ممکن است سریالی تلویزیونی که الف ویژه هم نیست، بعد از گذشت حدود سه سال هنوز به پایان نرسیده و مراحل پس تولیدش همچنان در حال انجام باشد و شبکه‌ای که سریال برایش تولید شده مجبور باشد آنتش را با یک سریال کره‌ای پر کند.