سریال ژاپنی جدید «نتفیلیکس» درباره چیست؟

هیروکازو کورئیدا از مشهورترین کارگردان‌های مولف امروز ژاپن و از چهره‌های جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، مجموعه‌ای از تصاویر سریالی را که برای نتفلیکس می‌سازد، رونمایی کرد. این سریال با عنوان «ماکانایی: آشپزی برای خانه مایکو» اولین سریال درام وی است که در نتفلیکس به صورت استریم به نمایش درمی‌آید. کورئیدا سازنده فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «دلال»، «مثل پدر مثل پسر» و فیلم برنده نخل طلای کن «دزدان فروشگاه»، هم تهیه‌کننده و از نویسندگان این سریال است و هم کارگردانی برخی از اپیزودهای این سریال ۹ قسمتی را برعهده دارد.

در کنار کورئیدا، کاوامورا جِنکی سازنده «اعترافات»، «شرور»، «نام تو» و «میرای» تهیه کنندگی این سریال را برعهده داشته است.

سریال ژاپنی جدید «نتفیلیکس» درباره چیست؟

این سریال بر مبنای یک مانگا نوشته آیکو کویاما ساخته شده است و داستانش در جیکو یکی از منطقه‌های کیوتو می‌گذرد. شخصیت اصلی سریال به نام «کیو» به یک «ماکانایی» بدل شده که به معنی فردی است که غذا می‌پزد. او در خانه‌ای که در آن با مایکو زندگی می‌کند، آشپزی می‌کند. داستان زندگی روزمره این دونفر که از کودکی با هم دوست بودند و با هم از شهرستان به کیوتو آمدند تا به آرزوی خود که ورود به دنیای پرجنب و جوش آشپزی است،برسند، در این سریال به تصویر کشیده شده است.

مانگایی که الهام بخش ساخت این سریال شده، برنده شصت و پنجمین دوره اهدای جایزه مانگای شوگاکوکان شد و تاکنون بیش از  2.7 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. نتفلیکس این سریال را ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳ پخش می‌کند.