ایران در جشنواره فیلم بارسلونا حضور دارد

دهمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا (۴ تا ۱۵ آبان‌ماه) با شرکت بیش از ۱۰۰ فیلم از ۲۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر بارسلونا برگزار می‌شود.

این جشنواره که از سوی مرکز فرهنگی خانه آسیا هر ساله شماری از بهترین فیلم‌های ساخته شده در کشور‌های آسیایی را انتخاب و در بخش‌های مختلف به نمایش در می‌آورد به تدریج تبدیل به یکی از جشنواره‌های معتبر و مهم اروپایی شده است که نگاهی به شرق جهان و قاره کهن دارد.

در این جشنواره بیش از ۱۰۰ فیلم از ۲۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده‌اند تا برای مخاطبان اروپایی داستان‌های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی خود را روایت کنند.

در این دوره از جشنواره، کشور‌هایی از آسیای مرکزی و غربی شامل قزاقستان، قرقیزستان، ایران، مغولستان و افغانستان، آسیای جنوبی شامل هند، پاکستان، بنگلادش و کشور‌های سریلانکا، آسیای جنوب شرقی با مشارکت فیلیپین، اندونزی، تایلند، سنگاپور، لائوس، کامبوج و ویتنام و آسیای شرقی شامل چین، کره، ژاپن به همراه استرالیا و نیوزلند شرکت می‌کنند.

ایران در جشنواره فیلم بارسلونا حضور دارد

سینما ژیرونا، سالن نمایش مجموعه کایشافروم، سالن زومزیگ و سالن فنومنا چهار مکان مختلف در شهر بارسلونا میزبان فیلم‌های سینمایی این جشنواره خواهند بود. مقر مرکزی جشنواره نیز، سینما ژیرونا است.

سالن زومزیگ سالن جدیدی است که امسال و برای این جشنواره افتتاح می‌شود. برای نمایش فیلم در بخش‌های آنلاین نیز مثل سال‌های گذشته از پلت فرم FILMIN استفاده خواهد شد.
این جشنواره به جز بخش رسمی که مهمترین بخش آن است، شامل چهار بخش جنبی می‌شود و در پایان کار خود نیز ۱۵ جایزه به بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی در هر کدام از بخش‌ها اعطا می‌شود.

سینمای ایران هر سال حضور پرتعداد و چشمگیری در این جشنواره داشته است. امسال نیز با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و هماهنگی‌های انجام شده توسط رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا، ۱۴ فیلم سینمایی در بخش‌های مختلف جشنواره حضور یافته‌اند.