سریال‌های استانی در راه شبکه‌های سیما

فرشید شکیبا قائم مقام سیمای استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به سریال ‌های در دست تولید در مراکز استانی بیان کرد: در حال حاضر ۲ سریال در حال تصویربرداری داریم، پنج سریال در مرحله پیش تولید و طرح‌هایی هم در مرحله نگارش هستند که پس از بررسی فیلمنامه به مرحله تولید خواهند رسید. برخی از این سریال‌ها در اصفهان و برخی در شمال کشور در حال تولید هستند.

توجه به بودجه سریال‌های استانی

وی در پاسخ به اینکه معمولاً سریال‌ها در معاونت استان‌های صداوسیما با بودجه کمتری ساخته می‌شوند و چقدر این بودجه‌ها افزایش یافته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در دوره جدید کیفیت آثار مورد تاکید قرار گرفته به همین دلیل حوزه مالی هم مورد توجه است تا بودجه کم باعث نشود از استانداردهای کیفی آثار کاسته شود.

شکیبا در ادامه به برخی از تولیدات نمایشی آماده تلویزیون اشاره و بیان کرد: « ابر می‌بارد » مجموعه تلویزیونی با موضوع زحمات کادر درمان به کارگردانی رضا معینی در صداوسیمای مرکز گیلان ساخته شده است. این مجموعه زندگی و ایثارگری پرستاران یکی از بیمارستان‌های رشت و تلاش نهادهای درگیر در مهار بحران کرونا به ویژه شهدای سلامت و گروه‌های جهادی را در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای روایت می‌کند که از شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گفته شکیبا، فاطمه گودرزی، سیدجواد هاشمی، سیما خضرآبادی، مجید پتکی و جمعی از هنرمندان استان گیلان در این سریال بازی می‌کنند.

ابر می‌بارد

سریال جزر و مد در شبکه دوم سیما

قائم مقام سیمای استان‌ها در ادامه به مجموعه دیگری که از شبکه دو سیما پخش می‌شود اشاره و عنوان کرد: «جزر و مد» سریالی ۳۰ قسمتی در ژانر اجتماعی به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده است. مهاجرت معکوس از تهران به استان خوزستان و بیان ظرفیت‌های بومی استان خصوصاً شهرهای ماهشهر و سربندر در فضایی شاد و مفرح از اهداف این سریال بوده است که از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.

وی درباره بازیگران این مجموعه هم خبر داد: رضا فیاضی، نصرالله رادش، مهدی امینی‌خواه، افسانه ناصری، فریده دریامج، خشایار راد و جمعی از هنرمندان استانی بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

سریال محمدحسین لطیفی به کجا رسید؟

شکیبا همچنین از مراحل آماده سازی نهایی سریال «نقش خاک» و «سنجرخان» خبر داد. «نقش خاک» در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی آرش معیریان داستان دو خانواده را روایت می‌کند که در کار سفالگری در لاله جین از توابع استان همدان هستند، همچنین درامی عاشقانه و اجتماعی دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری استان همدان تولید شده است.

وی اضافه کرد: آزیتا ترکاشوند، مریم معصومی، شیرین بینا، حمید شریف‌زاده، مژگان ربانی، اصغر سمسارزاده، حبیب دهقان نسب، شهنام شهابی، مهرداد ضیایی، حسین نورعلی، سمیرا کریمی، مهران ضیغمی و جمعی از هنرمندان استان همدان از جمله بازیگران این سریال هستند.

قائم مقام سیمای استان‌ها همچنین درباره قصه سریال «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی توضیح داد: سریال تلویزیونی «سنجرخان» قصه مردی است که به شهادتِ تاریخ، در برابر استبداد و استعمار قد علم کرد؛ مستقلاً در مقابل تجاوز در مناطق مختلف ایران از جبهه کردستان وارد عمل شد تا جلویِ رفتارهای تجاوزگرانه‌شان را بگیرد.

محمود پاک‌نیت به عنوان حاکم سنندج حضور دارد و نام کاراکترش «شریف‌الدوله» است. احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقشِ آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زنِ سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و ناظر کیفی پروژه و همچنین حسن ترّقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زنِ سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی حضور دارند.