«بخارست» غافلگیری بزرگ سینماها می‌شود؟

 با آغاز ناآرامی‌ها، روند استقبال از فیلم‌های روی پرده متوقف شد. صاحبان آثار پرمخاطب نیز تمایلی نداشتند تا در چنین شرایطی، فیلم خود را به روی پرده بفرستند.
این شرایط سبب شد تا شورای صنفی نمایش با همکاری سازمان سینمایی ، از طرحی حمایتی رونمایی کند که طی آن بندهایی چون بسته مشوق مالی، اکران طولانی تا پایان سال و محاسبه ۲ هفته نمایش به جای ۴ هفته در آذرماه، تضمین خوبی را برای ترغیب صاحبان آثار پرمخاطب فراهم می‌کرد.
حطبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار سینمایی رسیده، رایزنی‌ها در مورد فیلم بخارست ، تقریبا به مرحله انتهایی رسیده تا در صورت توافق، این کمدی اجتماعی، در همین آبان‌ماه به روی پرده برود.
اگر بخارست در بازه کنونی به روی پرده برود، دومین تجربه مسعود اطیابی در این حوزه را رقم خواهد زد. اطیابی سال گذشته و در شراطی که کمتر کارگردانی به گیشه کرونایی کشور اعتماد می‌کرد، دینامیت را به روی پرده برد و توانست در ۹ ماه نمایش سال گذشته خود، بیش از ۶۰ میلیارد تومان بفروشد.
انفرادی این کارگردان نیز از ۷ اردیبهشت امسال به روی پرده است که گیشه‌ای حدودا ۷۳ میلیارد را رقم زده تا طی ۲ سال گذشته، پرفروش‌ترین آثار سینمایی کشور به نام مسعود اطیابی رقم بخورد.

«بخارست» غافلگیری بزرگ سینماها می‌شود؟


بخارست، فروردین و اردیبهشت امسال جلوی دوربین رفت. در این فیلم، حسین یاری ، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی ، پونه عاشورپور، غزال نظر، ایمان صفا ، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکخواه و بابک کریمی بازی کرده‌اند.
این فیلم به تهیه‌کنندگی علی طلوعی و نویسندگی حمزه صالحی به تولید رسیده است.
ایرنا پیش‌تر طی گزارشی، از رفع مشکل نمایش چپ، راست خبر داده بود؛ فیلمی که احتمالا پس از بخارست به روی پرده می‌رود تا گیشه سینمای ایران طی ماه‌های انتهایی تا پایان سال، روزهای خوبی را تجربه کند.