نمایش «لوپتو» در بولیوی و بمبئی

چندی است حضورِ انیمیشن‌های ایرانی در سینمای ایران هم آمار فروش را بالا برده و هم نگاهِ‌جامعه جهانی را به انیماتورهای کشورمان جلب کرده است. 

چندی پیش « پسر دلفینی » توانست مدتی جایگاه پرفروش‌ترین‌ها در سینمای ایران را به خودش اختصاص بدهد و حضورش کماکان در جشنواره‌های خارجی ادامه دارد. 

انیمیشنِ این روزهای سینمای ایران « لوپتو » است که به تازگی اکران خود را در سینماهای ایران آغاز کرده و پایش به جشنواره‌های خارجی باز شده است. 

اکران این انیمیشن ایرانی در بولیوی و بمبئی مطرح است که می‌تواند چراغِ سبزی برای توسعه پویانمایی در کشور باشد. 

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه محصول مرکز انیمیشن سوره به بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سیه‌را راه یافت. این جشنواره از امروز (دوم) آغاز شده و تا چهارم دسامبر 2022 برابر با یازده تا سیزده آذرماه 1401 در شهر سانتاکروز کشور بولیوی در حال برگزاری است.

نمایش «لوپتو» در بولیوی و بمبئی

 

همچنین انیمیشن سینمایی لوپتو به بخش رقابتی سومین دوره جشنواره جهانی کیدز سینما راه پیدا کرده است. این جشنواره از امروز در  در شهر بمبئی کشور هند آغاز شده و به فیلم‌هایی با محوریت کودکان و با شعار «آینده بهتر برای کودکان» می‌پردازد.

«لوپتو» با تکنیک سه بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است.

این انیمیشن در طول یک ماه اکران خود با استقبال کودکان و خانواده‌ها، توانسته صدرنشین گیشه ماهانه سینماهای ایران شود و هم‌اکنون با جذب 240 هزار مخاطب، در مرز فروش 6 میلیارد تومانی قرار دارد.