آغاز به کار رسمی پخش «رویش» با نمایش «هیچکس منتظرت نیست»

سیدعلی طباطبایی‌نژاد معاون پخش و اکران موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری از آغاز به کار رسمی پخش «رویش» با اکران  مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پخش «رویش» از سال ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی اجرا شد، گفت: ما در زنجیره توزیع سازمان سینمایی سوره در نخستین گام از طرح رویش، مستند «خون ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در چهار سینمای سپیده تهران، هویزه مشهد، ساحل اصفهان و سپهر ساری بصورت آزمایشی روی پرده رفت و در سه روز اکران شد.

او می گوید: مستند «امیرکبیر در خون» را با توجه موضوع فیلم به صورت ویژه در شهر کاشان اکران کردیم که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اکران‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده بود، با استقبال مخاطبان مواجه شد.

معاون پخش و اکران «بهمن سبز» ادامه داد: شیوه اکران آثاری که توسط پخش «رویش» به نمایش درمی‌آیند، متفاوت‌تر از روش‌های متداول است؛ بدین صورت که ما برای نمایش آثار با توجه به موضوعی که دارند، اکران‌های منطقه‌ای و رویدادمحور در نظر می‌گیریم.

این عضو شورای صنفی نمایش با بیان اینکه برای اکران آثار در بستر پخش «رویش» مخاطب هدف موضوعیت دارد، اظهار کرد: ما در پخش «رویش» صرفا به دنبال اکران فیلم نیستیم بلکه با برگزاری رویداد‌ها و نشست‌های نقدوبررسی قصد داریم آن را به مخاطب اصلی‌اش برسانیم و به خالقان آثار کمک کنیم تا ادامه مسیر خود را راحت‌تر طی کنند و بیشتر شناخته و دیده شوند.

آغاز به کار رسمی پخش «رویش» با نمایش «هیچکس منتظرت نیست»

وی با اشاره به اینکه هدف پخش «رویش» رصد، کشف و معرفی هنرمند تازه‌نفس و اتصال آثار متنوع از جهت قالب به زنجیره نمایش با تمرکز روی استعداد‌های کمتر دیده شده در خارج از پایتخت است، بیان کرد: اولویت ما برای اکران آثار، صاحبان اثر هستند؛ در حقیقت دیده شدن خالقان فیلم‌ها برای ما اهمیت دارد و به همین دلیل برای کارگردانان جوان و دغدغه‌مند فرصتی فراهم کردیم تا بتوانند توانمندی‌های خود را با اکران آثارشان به نمایش بگذارند و در مواجهه با مخاطب قدم در راه و مسیر درست بگذارند.

طباطبایی‌نژاد گفت: پخش «رویش» به زودی و با اکران مستند «هیچکس منتظرت نیست» که محصول مرکز مستند سوره است، فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز خواهد کرد و این اثر به عنوان برنامه ویژه سینما‌های منتخب روی پرده می‌رود. همچنین برنامه بعدی پخش «رویش» اکران یک مجموعه فیلم کوتاه خواهد بود.