«ترول» غولی از اعماق افسانه‌های نروژ

 کشورهای اسکاندیناوی فرهنگ خاص و جالبی دارند. پر از افسانه‌هایی که الهام‌بخش داستان‌ها و فیلم‌های زیادی بوده است. غول‌های سنگی کریه‌المنظر در افسانه‌های فولکلور این کشور جایگاه خاصی دارند. غول‌هایی که چون صدای ناقوس کلیسا آزارشان می‌داد به سمت کلیساها سنگ‌های بزرگی پرتاب می‌کردند و خیلی وقت قبل توسط مردم کشته شدند. حالا فیلم «ترول» می‌خواهد با نگاهی به محیط زیست و در دل یک اثر اکشن و فانتزی، این افسانه‌های قدیمی را زنده کند. با معرفی این فیلم جذاب از سینمای نروژ با ما باشید.

ترول

ترول گودزیلایی نروژی

فیلم در دل کوهستان‌های نروژ می‌گذرد. بعد از حفاری در دل کوه‌ها برای احداث جاده، موجودی که سال‌ها خواب بوده بیدار می‌شود. همه تصور می‌کنند پای یک چالش علمی مثل بالا آمدن گازهای زیرزمینی در میان است. اما یک دانشمند منزوی تصور دیگری دارد. او افسانه‌های قدیمی را باور دارد. کمی بعد دنیا با عجیب‌ترین پدیده ممکن روبه‌رو می‌شود. یک ترول یا غول بزرگ که مثل ماشین کشتار جلو می‌رود و همه چیز را منهدم می‌کند. غولی که مثل کینگ‌کنگ و گودزیلا ابعاد خاکستری هم دارد. اما متوقف‌کردنش کار راحتی نیست و فقط یک راه دارد.

آفرین به نروژی‌ها

ترول

سینمای نروژ شهرت چندانی ندارد برای همین انتظار تولید یک فیلم خوش‌ساخت، با فانتزی به‌اندازه، اکشن استاندارد و جزئیات حساب‌شده را از این سینمای گمنام نداشتیم. «ترول» می‌تواند مخاطب را سرگرم کند، هشدارزیست‌محیطی بدهد و البته در کنار مزایایی که دارد باید اعتراف کنیم نیم ساعت اول فیلم که بحث دوطرفه درباره ایمان به علم یا باور به افسانه‌هاست کسل‌کننده بود.