تلویزیون خانه شماست

پیمان جبلی ، رییس سازمان  صداوسیما  در بخش پایانی مراسم اختتامیه،  عسلویه  را قلب تولید انرژی در منطقه و کشور خواند و گفت: اگر ما از داستان‌های جذاب صنعت نفت و گاز باخبر شویم و این افتخار افرینی را به مردم معرفی کنیم گام بلندی را برای امیدافرینی برداشته‌ایم.

وی با توصیف بازدید خود از پروژه‌های در حال اجرا در عسلویه تاکید کرد: قرار است یک سکوی نفتی با وزن بیش از ۵ هزار تن توسط ۶۰ غواص جوشکار بریده و روی یک شناور قرار داده شود. این سازه بناست به ساحل آورده شود و دوباره در مرز ایران و قطر نصب شود. ما با این اقدام در بهره برداری از یک مخزن، سه سال جلو افتادیم. اگر این داستان‌ها را درست تشخیص دهیم؛ اقیانوس بی کرانی از موضوعات جذاب برای امیدافرینی در جامعه خواهیم داشت. 

جبلی با تاکید بر این که در یک پیچ بزرگ تاریخی به سر می‌بریم و وظیفه و رسالت بزرگی بر عهده داریم اظهار داشت: کشور ما توانسته به نقطه‌ای از عزت و شرف برسد و یک الگوی پیشرفت با التزام به مردم‌سالاری دینی را ارائه کند. خیلی‌ها چشم طمع دارند و نمی‌گذارند ما پیش برویم. آن‌ها هر روز در یک شکل و یک قالب و با یک بهانه و استناد به یک زخم ظاهر می‌شوند.

وی افزود: وظیفه ما این است که امید نسبت به حال و اینده را تقویت کنیم و راوی پیشرفت باشیم. در دو سه ماه اخیر مصادیق این افتخارآفرینی را در ژن درمانی، ساخت ماهواره بر و استخراج گاز و نفت دیدیم. از این پیشرفت‌ها نباید به سادگی عبور کنیم. امانتی بر گردن ماست که پیشرفت‌ها را به گوش مردم برسانیم. چون حق مردم ماست که نسبت به ثروت هایشان مطلع باشند.

پیمان جبلی :تلویزیون خانه شماست

جبلی با بیان این که در جهاد امیدآفرینی وظیفه سنگینی بر عهده همه و به ویژه مستندسازان است خطاب به هنرمندان این عرصه بیان کرد: تلویزیون خانه شماست. حمایت از مستند یکی از مهم‌ترین وظایف ما در تغییرات ساختاری جدید است. امیدواریم از این منبر به خوبی استفاده کنید. سرگرمی جذاب من تماشای مستند‌های جذاب جشنواره از تلویزیون بود و چندین بار در رای گیری تلفنی هم شرکت کردم.