خوانندگان زیادی آماده برگزاری کنسرت هستند

ماجرای تعطیلی کنسرت ‌های موسیقی همچنان ادامه دارد. حدودِ پنج ماه از برگزاری آخرین کنسرت موسیقی در ایران می‌گذرد. البته ماه‌های مرداد و شهریور به علت هم‌زمانی با ماهِ محرم و صفر، اجراها تعطیل بود. پس از آن هم به علت اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد، کنسرت‌های موسیقی تعطیل شد و تعطیل ماند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای اخیر بارها از اهالی موسیقی دعوت کرد تا اجراهای‌شان را از سربگیرند و بازار موسیقی را رونق دهند.

​وزیر فرهنگ در توضیحِ اوضاعِ جشنواره موسیقی فجر در سال جاری گفت: جشنواره موسیقی فجر هم مثل سایر جشنواره‌ها با قدرت برگزار می‌شود. دیروز جلسه‌ی ارائه را داشتیم؛ هم شورای سیاست‌گذاری و هم دبیر آن تعیین شده است. پیش‌بینی ما این است که جشنواره موسیقی فجر، امسال در برخی بخش‌ها، بسیار پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد.

خوانندگان زیادی آماده برگزاری کنسرت هستند

محمدمهدی اسماعیلی درباره اقداماتی که برای ازسرگیریِ رویدادهای موسیقی انجام شده، تاکید کرد: دفتر موسیقی به مطالبات و اعلام فراخوان‌ها پاسخ می‌دهد. دوستان من در این هفته با تهیه‌کنندگان حوزه موسیقی جلسه داشته‌اند و مشغول برنامه‌ریزی برای آغاز کنسرت‌ها هستند.

اسماعیلی گفت: پس از صحبت‌هایی که ما در هفته‌ی گذشته داشتیم، خیلی از خوانندگان اعلام آمادگی کردند که اجراهایشان را از سر بگیرند. آنها احساس می‌کردند که شاید منعی در برگزاری کنسرت‌ها وجود داشته باشد. ما هیچ منعی برای برگزاری کنسرت‌ها نداریم. الحمدالله فضای فرهنگی هنری کشور بسیار مهیا است و ان‌شاءالله این کار اتفاق خواهد افتاد.