طرح «کانون مدرسه» کلید خورد

تفاهم‌نامه طرح «کانون مدرسه» روز گذشته، شنبه سوم دی‌ماه، با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی، معصومه نجفی‌پازوکی معاون آموزش ابتدایی و علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، امضا شد.

علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در این مراسم گفت: در راستای تأکید رهبر انقلاب به موضوع کودک و نوجوان و تأکید وزیر آموزش و پرورش به این موضوع امروز تفاهم‌نامه طرح کانون مدرسه را به امضا می‌رسانیم. شیوه‌نامه این طرح به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: طرح کانون مدرسه با هدف هم‌افزایی بیشتر میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

طرح «کانون مدرسه» کلید خورد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با اشاره به جمله‌هایی از مقام معظم رهبری گفت: بچه شما در آغوش شما، در مدرسه شما، در کتابخانه کانون و جلوِ روی شماست و شما برای او فکرهایی، آینده‌ای و امیدواری دارید. ناگهان دسترسی یک نفر بیگانه را مشاهده می‌کنید. شما با این بچه خویشاوندید، شما معلمش، پدرش، یا مربیش هستید؛ لیکن او بیگانه و بی‌علاقه به سرنوشت این بچه است. توجه بچه به همین کالاهای فرهنگیِ متداول و رسانه‌های گوناگون خبری و فرهنگی، بیشتر از شماست! این، جای نگرانی است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم! این است که ما باید گردش کار را تندتر کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و می‌توانیم. من اعتقاد دارم ما می‌توانیم بهتر، عینی‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر کار کنیم.

تفاهم‌نامه «کانون مدرسه» با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از فعالیت متنوع کانون برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم امضا شده است.

این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری و تعامل برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزش غیرمستقیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون به دانش‌آموزان به منظور رشد و بالندگی و توانمندسازی آن‌ها در قالب اجرای طرح «کانون مدرسه» با بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمانی طرفین در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.