رشد ۱۰۰ درصدی تخصیص شاپا

مرکز ملّی شاپا مسئول تخصیص ISSN (شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها) از تخصیص یک هزار و 100 شماره استاندارد بین المللی پیایندها از مهرماه سال گذشته تا آبان سال 1401 ، به نشریات ایرانی خبر داد که این عدد مبیّن رشد 100 درصدی تخصیص ISSN نسبت به سال گذشته است.

بنا بر گزارش مرکز ملّی شاپا، یک هزار و 100 شماره استاندارد بین المللی پیایندها از مهرماه سال گذشته تا آبان سال 1401 به نشریات ایرانی تحصیص یافته که از این میزان، تعداد 506 عنوان نشریه جاری شامل 413 عنوان نشریه الکترونیکی و 93 عنوان نشریه چاپی بوده است.

طبق رویه جاری مرکز بین‌المللی ISSN ، مراکز عضو شبکه ISSN  باید گزارش سالانه فعالیت‌های خود را به مرکز بین‌المللی ISSN ارائه کنند. بر این اساس مرکز ملّی شاپا نیز گزارش سالانه خود را به مرکز بین‌المللیISSN  ارسال کرد.

رشد ۱۰۰ درصدی تخصیص شاپا

 

بر اساس سیاست سال‌های اخیر این مرکز  مبنی بر تخصیص ISSN به نشریات قدیمی، به 481 عنوان از نشریات  قدیمی موجود در مخزن نشریات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران ISSN تخصیص داده شده است که این نشریات شامل 320 عنوان نشریه عمومی و 161 عنوان نشریه تخصصی می شود.

همچنین مرکز ملّی شاپا در دیگر فعالیت های مرکز بین‌المللی  ISSN مانند جلسات تدوین دستنامه مرکز بین‌المللی ISSN ، جلسات تدوین ایزو 3297 و جلسات هیات مدیره ISSN نیز به صورت مستمرّ مشارکت و حضور فعال دارد.