حسین دارابی: «مصلحت» همچنان توقیف است

«مصلحت» عنوان نخستین تجربه کارگردانی حسین دارابی است که با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان اوج و حوزه هنری در سال 1399 آماده نمایش شد. این فیلم نخستین بار و در جریان برگزاری سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت ، اما بعد از آن به دلیل ملاحظاتی به آن اجازه اکران داده نشد و به محاق رفت.

خبر توقیف فیلم «مصلحت» ابتدا از سوی احسان محمد حسنی مدیرعامل سازمان اوج اعلام شد. او در نشستی که در تاریخ 25 مهرماه 1400 با اصحاب رسانه داشت  خبرداد که این فیلم همراه با فیلم «لباس شخصی» دیگر تولید سازمان اوج توقیف شده‌اند و اجازه اکران ندارند.

بعد از گذشت 14 ماه از اعلام رسمی توقیف فیلم «مصلحت» ،حسین دارابی کارگردان این پروژه در گفت وگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرد که مشکل این فیلم همچنان پابرجاست و رایزنی‌ها برای رفع توقیف آن ادامه دارد. او در این باره گفته است :«با توجه به صحبت‌هایی که آقای شفاه به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم داشتند، قرار بود مشکل اکران این فیلم حل شود و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم اما وضعیت این فیلم هنوز نامشخص است براساس شنیده‌ها حساسیت‌هایی از سوی برخی مسئولان قضایی درباره «مصلحت» وجود دارد ولی در حال رایزنی و برگزاری جلساتی با قوه قضاییه هستیم که امیدوارم مساله فیلم به زودی حل شود.»

حسین دارابی: «مصلحت» همچنان توقیف است

«مصلحت» از تولیدات جنجالی سازمان اوج و حوزه هنری است که فعلا اجازه اکران ندارد و در محاق به سر می‌برد.

داستان فیلم مصلحت در اوایل دهه 60 روایت می‌شود. داستان فیلم درباره پسر یکی از مسوولان قوه قضاییه است که در جریان درگیری‌های خیابانی یکی از افراد معترض را به قتل می‌رساند.

در فیلم «مصلحت» فرهاد قائمیان در نقش یک روحانی که از مسولان رده بالای قوه قضاییه است و پسرش مرتکب قتل شده به ایفای نقش پرداخته است. وحید رهبانی، مهدی حسینی نیا ، مجید نوروزی ، نازنین فراهانی و امیر نوروزی دیگر نقش‌های اصلی این فیلم را بر عهده دارند.

«مصلحت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین شفاه تهیه و تولید شده است. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول زن (نازنین فراهانی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(وحید رهبانی)، بهترین تدوین(سیاوش کردجان)، بهترین موسیقی متن (فردین خلعتبری)، بهترین طراحی صحنه و لباس(بهزادجعفری طادی) نامزد سیمرغ بلورین شد و در بخش بهترین کارگردانی فیلم اول توانست این جایزه را از آن خودش کند.

دارابی بعد از فیلم «مصلحت»، فیلم سینمایی«هناس» را کارگردانی کرد که این فیلم با بازی مریلا زارعی، بهروز شعیبی و سیاوش طهمورث تابستان سال 1401 به اکران عمومی درآمد.