محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد

شانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا فهرست نامزدهای خود را در ۱۶ رشته امروز ۱۶ دی ماه در حالی اعلام کرد که فیلم سینمایی « جنگ جهانی سوم » ساخته هومن سیدی در رشته بهترین بازیگر اصلی مرد، نامزد دریافت جایزه برای محسن تنابنده شد.

بنا بر گزارش سینه ایران ، محسن تنابنده پیش از این هم جایزه بهترین بازیگر مرد را برای این فیلم از بخش افق های جشنواره فیلم ونیز و جشنواره جهان سینمای لس آنجلس دریافت کرده است.

این رویداد معتبر که در سال ۲۰۱۳ توسط سه جشنواره فیلم هنگ کنگ، توکیو و بوسان پایه گذاری شده، مراسم اعطای جوایز امسال را در روز یکشنبه ۲۱ اسفند/۱۲ مارس در هنگ کنگ برگزار خواهد کرد.

فهرست نامزدها شامل ۸۱ نامزدی برای ۳۰ فیلم از ۲۲ کشور بوده که فیلم کره ای «تصمیم به ترک کردن» ساخته پارک چان-ووک با ده نامزدی پیشتاز فیلم های آسیایی در شانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیاست.

فیلم های«تصمیم به ترک کردن»، «ماشین منو بران»، از ژاپن، «شاعر» از قزاقستان، «پونیین سلوان: بخش اول» از هند و «وقتی موج ها رفته اند» از فیلیپین نامزد جایزه بهترین فیلم و هیروکازو کوره-ادا برای فیلم «دلال»، پارک چان-ووک برای فیلم «تصمیم به ترک کردن»، ریوسوکه هاماگوچی برای فیلم «ماشین منو بران»، دارژان امیربایف برای فیلم «شاعر» و دیوی چو برای فیلم «بازگشت به سئول» از کامبوج نامزد بهترین کارگردانی شدند.

محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد


در رشته بهترین موسیقی هم بهمن قبادی و ودت ییلدیریم برای فیلم «چهار دیوار» محصول ترکیه و انگلستان نامزد شده اند.

ژانگ ییمو سینماگر سرشناس چینی ریاست هیات داوران این دوره از جوایز را به عهده دارد.