پخش دو سریال تکراری دیگر از تلویزیون

شبکه دو از امشب «بله آقای وزیر» و «مدیر کل» را در شبکه دو سیما روی آنتن برد؛ کارهایی که بارها از تلویزیون پخش شده و هر دو خصوصاً سریال سوریه‌ای «مدیرکل» جزو پربیننده‌های سیما به شمار می‌رود اما یکی از انتقادهای جدّی مخاطبان به این نکته است که حداقل از آرشیو صداوسیما به گونه‌ای بهره‌برداری شود نوستالژی‌های کم‌تکرار شده روی آنتن بروند؛ یا در ایده‌آل‌ترین اتفاق، سریال‌های جدید را به پخش برسانند.

تلویزیون با آفتی به نام پخش سریال‌های تکراری روبروست؛ البته این اتفاق در انتخابِ میهمان و کارشناس تلویزیون هم وجود دارد و مخاطبان به این نکته هم ایراد وارد کرده‌اند. مدیریت کنداکتور و استفاده از آرشیو نیازمند بازنگری جدّی است. اگر نگاهی به برخی از شبکه‌های تلویزیونی بیندازیم با این معضل روبه‌رو می‌شویم که مدتی است سریال تکراری پخش می‌کنند تا مجموعه‌ای جدید روی آنتن بیاید. یا باید تلویزیون به سمت پخش سریال هفتگی برود یا اگر قرار است سریال هر شبی داشته باشد این نوع رفتار، برای آینده مدیران جدید تلویزیون چالش‌برانگیز خواهد شد.

وظیفه پخش تکرار سریال‌های قدیمی و آرشیوی تلویزیون به عهده شبکه‌هایی همچون تماشا و آی‌فیلم گذاشته شده است و در حالی که مخاطبان منتظر سریال‌های جدید هستند، شبکه‌های سراسری سیما که همان آرشیوی‌ها را بارها پخش می‌کنند. اگر رسانه ملی دورنما و چشم‌اندازی برای ساخت سریال‌ها و برنامه‌سازی‌هایش قرار دهد مجبور نخواهد شد که با پایان یک سریال جدید، چند ماهی آنتن را به تکرار مجموعه‌های قدیمی واگذار و مخاطب را دلسرد کند.

براساس این گزارش، بنابر اعلام روابط عمومی شبکه دو سیما، «بله آقای وزیر» عنوان سریالی کمدی است که به کارگردانی «سیدنی لوتر بای» ساخته شده است. این سریال که هجو سیاسی به شمار می آید ، محصول انگلستان است و از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:50 روانه آنتن می‌شود.

پخش دو سریال تکراری دیگر از تلویزیون

سریال "بله آقای وزیر" مجموعه‌ای طنزگونه است که در آن یک وزارت‌خانه ساختگی به نام «وزارت امور اداری» و شخصی به نام وزیر در رأس آن است. وزیر با طرح‌ها و ایده‌های بلندپروازانه‌ای وارد کار می‌شود غافل از اینکه نظام اداری و کارمندانی که در این دستگاه جا خوش کرده‌اند همه نوع کاری می‌کنند تا بقای خود را تضمین کنند و در این راه در کسوتی دلسوزانه به وزیر نزدیک می شوند اما آنچه که حاصل می شود نتیجه معکوسی بر جای می‌گذارد.

همچنین سریال "مدیر کل" از شنبه 17 دی‌ماه ساعت 17:20 روانه آنتن می‌شود. "مدیرکل" با نام کامل (خاطرات مدیرکل ) نام مجموعه تلویزیونی کمدی تولید سال 1995 سوریه است.این سریال داستان پزشکی است که وزیر به او پیشنهاد می‌کند مدیرکل یک شرکت دولتی شود. او ابتدا قبول نمی‌کند اما با پافشاری خانواده و اطرافیان بالاخره قبول می‌کند و ...

زنده‌یاد حسین عرفانی، شهلا ناظریان، نصرا... مدقالچی، افشین زینوری، اصغر افضلی، مهدی آرین‌نژاد، منوچهر والی‌زاده، مینو غزنوی، پرویز ربیعی، آزیتا میراحمدی، علیرضا باشکندی، رویا خلیل آذر، سعید مقدم‌منش، محمدعلی دیباج، زنده‌یاد کیکاووس یاکیده ، نگین کیانفر، ناصر احمدی، همت مومیوند، سیامک اطلسی، غلامرضا صادقی، ابراهیم شفیعی و امیرعباس پیام بخی از جمع صداپیشگان این سریال‌اند.

سریال "مدیرکل" شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:20 از شبکه دو روانه آنتن می‌شود. بازپخش این سریال ساعت 24 خواهد بود.