پس از انتظاری طولانی: «آخرین بازمانده ما» از راه رسید

پرهزینه‌‌ترین سریال HBO که با همکاری شرکت سونی پیکچرز تولید شده و بزرگترین پروژه تاریخ سریال‌‌سازی کانادا هم محسوب می‌‌شود از راه رسید. سریال «آخرین بازمانده ما» که هر قسمتش حدود 15 میلیون‌‌دلار خرج داشته و با بودجه‌‌ای بیشتر از سریال معروف «بازی تاج‌‌وتخت» فصل اولش تولید شده با الهام از یک بازی محبوب، درباره پاندمی وسیعی است که قارچ‌‌ها می‌‌توانند روی سیاره ما رقم بزنند. قسمت اول این سریال از منتقدان سایت روتن تومیتوز امتیاز 99 از 100 و از کاربران سایت IMDB امتیاز عجیب و بالای 9.5 را گرفت تا پدیده صنعت سرگرمی باشد. در این مطلب با این سریال بیشتر آشنا می‌‌شوید.

نجات دنیا از یک پاندمی مخوف

سال 2013 یک گیم جذاب دنیای بازی‌‌های کامپیوتری را تکان داد. شخصیت اصلی بازی مردی است که وظیفه دارد دخترکی را که پس از ابتلا به یک ویروس مرگبار نجات داده به آزمایشگاهی مخفی برساند تا دنیا را نجات دهد. ماجرای بازی و سریال از این قرار است. سال 2013 یک بیماری قارچی زمینه پاندمی وحشتناکی را در دنیا فراهم می‌‌کند. این قارچ که مکانیزمی شبیه روان‌‌گردان‌‌ها دارد پس از ابتلاء کنترل مغز میزبان را به‌‌عهده می‌‌گیرد و او را تبدیل به موجودی غیر انسانی می‌‌کند. 10 سال بعد بیشتر جمعیت سیاره یا مُرده‌‌اند یا مبتلا شده‌‌اند. یک جنبش نجات‌‌بخش معتقد است این پاندمی راه علاجی دارد. این جنبش حدس می‌‌زند دختری به‌‌نام «اِلی» که یک‌‌بار مبتلا شده اما مغزش از کار نیفتاده می‌‌تواند راه درمان بیماری باشد. مردی به‌‌نام جوئل تصادفاً مامور رساندن اِلی به آزمایشگاهی مخفی می‌‌شود. اما خطرات زیادی پیش‌‌روی آن‌‌ها است.

چرا ببینیم؟

پس از انتظاری طولانی: «آخرین بازمانده ما» از راه رسید

 هرچند سریال برای پلتفرم‌‌های نمایش خانگی تهیه شده اما استانداردهای بیگ‌‌پروداکشن‌‌های سینمایی را در جلوه‌‌های ویژه و خلق سکانس‌‌های نفس‌‌گیر دارد. محبوبیت بازی هم مزید برعلت شده که بسیاری بخواهند در مدیایی تازه داستان نجات بشریت را تماشا کنند. حضور بازیگران محبوبی مثل «پدرو پاسکال» که با «بازی تاج و تخت» و «نارکوس» در اوج شهرت است و همین‌‌طور «بلا رمزی» که پدیده جوان بازیگری است و شیمی خارق‌‌العاده‌‌ای که بین آن‌‌ها ایجاد می‌‌شود باعث شده سریال تماشایی باشد. هزینه‌‌های زیاد، پوشش خبری و عوامل سازنده مثل کریگ مازن که خالق سریال بی‌‌نظیر «چرنوبیل» بود باعث شد انتظار برای پخش سریال در بین مخاطبان شکل بگیرد. هرچند اپیزود اول مثل هر سریال دیگری معرفی دنیای خاص سریال است اما جذابیت‌‌های خودش را داشت و انتظار می‌‌رود به‌‌مرور از این هم بهتر شود. هر چند همین قسمت اول نقدها و امتیازهای بسیار خوبی گرفت که فراتر از پیش‌‌بینی‌‌هاست. اگر به‌‌دنیای آثار پسارستاخیزی، با دکورهای سنگین، جلوه‌‌های ویژه حرفه‌‌ای و بازیگران محبوب علاقه دارید تماشای این سریال را از دست ندهید.