نماینده مجلس: با فیلترکردن برای حذف رقیب موافق نیستم

مدتی پیش پیمان جبلی ، رئیس سازمان صدا و سیما با بالا گرفتن مشکلات بین ساترا و یکی از پلتفرم‌های حوزه نمایش خانگی (فیلیمو) در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تعطیلی این پلتفرم شد. او ضمن توجیه به وجود آمدن ساترا در زیرمجموعه‌ صداوسیما از بی‌توجهی این پلتفرم به ساترا نوشت و با اشاره به پخش سریال «سقوط» از این پلتفرم که حمید فرخ‌نژاد در آن بازی کرده، خواستار فیلتر کردن آن شد.

انتشار این نامه نقد و نظرات زیادی را به همراه داشت و در این بین برخی حقوقدانان اذعان کردند که ساترا هیچ محمل قانونی ندارد و برخی سینماگران نیز مسیر تعامل ساترا با هنرمندان را هزارتوی بدون اراده همراهی توصیف کردند. در این بین جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص این درخواست صدا و سیما برای فیلتر کردن فیلیمو با اشاره به روندی که در حوزه فیلترینگ در جریان است، بیان کرد: بازار فیلترینگ داغ است، بازار پر رونقی هم است چرا صدا و سیما بخواهد از این بازار دور بماند؟

نماینده مجلس: با فیلترکردن برای حذف رقیب موافق نیستم

این نماینده که پیش‌تر هم به بستن فضاهای مختلف در حوزه مجازی انتقاد کرده بود، یادآور شد : شخصاً با واژه فیلتر مشکل دارم. جالب نمی‌دانم آنجایی که رقابت شکل می گیرد با فیلتر کردن رقیب را از میدان به در کرده و انحصار ایجاد کنیم.

صحبت‌ها بر سر فیلتر کردن این پلتفرم  در حالی مطرح شده که جبلی بعد از انتشار نامه و حجم گسترده واکنش‌ها، عنوان کرد که رقابتی با پلتفرم‌ها ندارد.