اکران تنها پویانمایی جشنواره امسال در روز چهارم

سومین روز از  جشنواره چهل و یکم فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی در پردیس سینمایی ملت (خانه اصحاب رسانه و منتقدین) و در برج میلاد (خانه هنرمندان) در حال برگزاری است. این جشنواره هر سال از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سومین روز خود شاهد حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی  و مجتبی امینی دبیر این دوره از جشنواره برگزار شد.

وقتی حق رایت فیلم پرداخت می‌شود، حق انصرافی وجود ندارد

رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران در خصوص کسانی مهمان جشنواره در بخش بین‌الملل خواهند بود بیان کرد: در بدو ورود آن‌ها، اسامی به طور کامل معرفی خواهد شد.

همچنین وی درباره انصرافی‌های بخش بین الملل اینگونه گفت: وقتی حق رایت فیلم پرداخت می‌شود، حق انصرافی وجود ندارد. در حوزه سینمای داخلی هم همینطور است؛ بنابراین انصراف نمی‌توانند بدهند.

رییس سازمان سینمایی گفت: این چهار فیلم خارجی که درباره انصراف آن‌ها بحث شده اصلا در بخش رقابتی نیستند و بیشتر یک فضای نمایشی برای آن‌ها وجود دارد.

در چهارمین رو جشنواره فجر از فیلم‌های «چرا گریه نمی‌کنی؟»، « بچه زرنگ » و «هوک» چه خبر؟

اکران فیلم‌های روز چارم جشنواره چهل و یکم با کمی حواشی همراه بود از حضور نیافتن عوامل و بازیگران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» تا اکران تنها پویانمایی «بچه زرنگ» در جشنواره و پایان متفاوت فیلم «هوک» و حضور بازیگران نقش اول این فیلم در نشست خبری.

فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی سید رضا محقق در پردیس سینمایی ملت اکران شد. پس از اکران این فیلم نشست خبری آن در سالن شماره ۱۲ تنها با حضور تهیه کننده در جمع حاضران برگزار شد.

رضا محقق همراه با دختر خود در نشست خبری فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» شرکت کرد و به عوامل فیلم خود گفت: از این که مرا تنها گذاشتید از شما تشکر می‌کنم.

این تهیه سینما به علاقه قلبی اش به سینما اشاره کرد و افزود: من سینما را دوست دارم سینما عشق من است و شما نمی‌توانید بگوید چرا عشقت را دوست دارید؟ من هر کاری کردم بر اساس علاقه شخصی بوده است.

پس از برگزاری نشست خبری «چرا گریه نمی‌کنی؟» تنها پویانمایی جشنواره چهل و یکم «بچه زرنگ» پیش روی علاقه‌مندان اکران شد.

قبل از اکران پویانمایی «بچه زرنگ» اهالی رسانه و منتقدین پچ پچ‌هایی در خصوص تماشای این پویانمایی داشتند که نشان از ذوق و اشتیاق آن‌ها برای تماشای این پوایانمایی قابل مشاهده بود.

اکران تنها پویانمایی جشنواره امسال در روز چهارم

پس از اکران پویانمایی «بچه زرنگ» به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی، محمد جواد جنتی، تهیه کنندگی حامد جعفری و صداگزاری هومن حاج عبداللهی نشست خبری آن در سالن شماره ۱۲ برگزار شد.

در این نشست کارگردانان، تهیه‌کنندهو نویسنده این اثر حاضر شدند و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

حامد جعفری تهیه کننده این اثر سینمایی گفت: به این نقطه رسیدیم که هر سال برنامه‌ای برای کودک و نوجوان داشته باشیم. ایده پردازی این اثر هشت ماه طول کشیده و به دلیل شیوع کرونا و وقفه‌ای که داشته؛ امروز نسخه اولیه آن به نمایش گذاشته شد.

تهیه کننده «بچه زرنگ» با اشاره به اینکه تمایز مهمی بین این انیمیشن سینمایی با دیگر گونه‌های سینمایی وجود دارد، گفت: مولف در انیمیشن، کمپانی است و کاربه صورت جمعی شکل می‌گیرد. در این پروژه تقریبا ۲۵۰ نفر فعالیت داشتند و از اوایل سال ۹۷ کار تولید آن شروع شد. وقفه‌ای در اوایل سال ۹۷ داشتیم و دوباره کار را بعد از کرونا از سرگرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اتفاقی که ما در این حوزه داریم، رشد پویانمایی است، بیان کرد: زمانی که به عقب برمی‌گردیم، می‌بینیم ما از موانعی عبور کردیم که دشوار بوده است. ما باید به کار‌هایی که برای کودک ساخته می‌شود کمک کنیم. البته نه فقط در مرحله ساخت و تولید بلکه در مرحله اکران و دیده شدن هم کمک کنیم.

نکویی کارگردان در پاسخ به این پرسش که چرا در این انیمیشن، در نسبت با آثار خارجی موسیقی و آواز کمتری را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: استفاده از موسیقی و آواز استاندارد و اندازه‌ای ندارد که بگوییم چرا ما آن را رعایت نکردیم. ما تا جای امکان آواز و موسیقی در «بچه زرنگ» را وارد کرده‌ایم.

در ادامه فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور اکران شد و سپس نشست خبری آن با حضور عوامل و بازیگران نقش اصلی آن برگزار شد.

حسین ریگی کارگردان این سریال گفت: سیستان و بلوچستان مهد بومی ورزش بوکس است و اولین مدال طلای دنیا را دانیال شهبخش از این استان بدست آورده است. به همین دلیل ابتدا تردید داشتم که فیلم ورزشی و بومی بسازم یا خیر. من سه سال به ساخت «هوک» فکر می‌کردم.

ریگی درباره تصویر نادرست سیستان در رسانه و سینما گفت: ما بهترین منابع را در سیستان داریم. میوه موز را از این استان به کشور‌های منطقه صادر می‌کنیم و می‌توانم با اطمینان بگویم بسیاری این واقعیات را نمی‌دانند چراکه سینما تصویر این چهره را به تصویر نکشیده است. به عنوان مثال وقتی کسی با لباس سیستان و بلوچستان به تهران می‌آید، از او ترس یا درخواست‌های عجیب دارند. چرا باید اینگونه باشد؟ کدام تهیه‌کننده بخش خصوصی یا دولتی پای کار آمد تا فیلمی درباره سیستان و بلوچستان بسازد که چهره جدیدی نشان دهد.

سبحان رخشانی دیگر بازیگر «هوک» درباره اولین تجربه حضورش در سینما گفت: خیلی دوست داشتم فوتبالیست شوم، اما به یک باره وارد فضای بوکس و سینما شدم. ناگفته نماند که فکر می‌کردم بازیگری سخت است، ولی آسان‌ترین کار ممکن بود.